dijous, 25 de novembre del 2010

Pujada i baixada a Guanta

Avui toca cursa de muntanya, i de les bones!. Estem a Sentmenat, a fer la pujada i baixada a Guanta. M’he decidit a fer aquesta cursa perquè m’interessa fer un esforç superior al que faig en 10km per asfalt, serà un bon entrenament. Segons l’organització, la distància és de 12,3Km i té un desnivell positiu força interessant d’uns 260 metres. Així que segur que patirem!!. És un cursa de les històriques del calendari, gairebé tothom l’ha fet algun cop o la coneix. No sé ben bé com plantejar-la, no tinc per la ma ni la distància ni el desnivell, però estaria força bé baixar de 1h.


Aquí us deixo l’altimetria, es pot comprovar que la cursa és força dura i tenim una pujada continua de més de 3 Kms, entre el 2,5 i el 6 més o menys, i després gairebé tot és de baixada, així que a la baixada hauré d’apretar molt per recuperar el que perdi durant la pujada, que no serà poc, jeje.


La sortida està a la part de baix de Sentmenat, prop del poliesportiu i el camp de futbol, allà esperem uns 1.000 corredors disposats a desafiar la fresqueta que fa i les pujades que ens esperen. Comencem passant pel centre de Sentmenat, una bona rampa d’asfalt només començar que fa una mica de mal, i de seguida ens fiquem per camins de terra que poc després van a parar a una pista forestal, i cap a Guanta!. La pujada és força dura, és fa llarga i pesada, sembla que no s’acabi mai… vaig controlant el temps, els primers kilòmetres els he fet per sota de 5’, però a la pujada no puc mantenir aquest ritme, la idea es arribar a Guanta en 31’ o menys, aquest parcial em permetria baixar de 1h. Arribo a Guanta (quatre cases mal contades) en 32’ 57”, el darrer tram de pujada se m’ha fet duríssim!!, serà molt difícil complir l’objectiu.


Comencem a baixar, a tot drap!!. Enllacem baixades amb trams plans i alguna petita pujada, es pot baixar ràpid, m’he fixat que molta gent porta calçat de muntanya, però amb calçat d’asfalt també es pot fer. Alguna patinada que altre, però cap ensurt gros. Entrem a Sentmenat per una urbanització (o això crec jo), passem per on hem sortit i enfilem altre cop la pujada del començament, però aquesta vegada només fem la meitat perquè l’arribada és a la plaça del poble. Ja estic!, 1h 1’ 10”, per poc!. Estic força cansat (la foto és just passada l’arribada), però satisfet, aquests tipus de curses no s’em donen gens bé…

……..


Com que darrerament estic seguint el calendari de curses de championchip.cat, he demanat que em donin d’alta a la lliga internet. A la classificació dels millors no tinc cap opció, però a la classificació acumulada dels darrers 12 messos potser em puc col·locar en posicions interessants. Total, és gratuïta…i una motivació més sempre va bé. Avui he aconseguit els meus primers 67 puntets, i entro a la classificació en la posició 3470, poca broma!, jeje. A veure on estic per cap d’any…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada