dimecres, 29 de febrer del 2012

Objectiu aconseguit...i ara què?

El pla d’entrenament s’ha acabat, la mitja de Barcelona queda enrere...i ara què?. Doncs ara ja arriba el mes de març, mes durant el qual l’oferta de curses de tota mena es multiplica i es pot triar i remenar tot el que faci falta. Aquest mes s’organitza una cursa que des de que vaig començar a córrer no me la perdo, es tracta dels 10K de Caldetes, d’aquí a dues setmanes, el diumenge 11. Em vaig inscriure fa ja unes setmanes i allí intentaré millorar la meva marca en la distància de 10 kilòmetres, a veure si aguanto l’actual estat forma fins aleshores.

Per aquest proper diumenge, tenia previst fer la Maratest curta (la de 15K), però m’ho vaig pensar tant que es van tancar les inscripcions i em vaig quedar fora. Així doncs, mirant alternatives vaig trobar la Mitja del Pla de l’Estany, també coneguda com la mitja de Banyoles, i com que no sé estar-me quiet...doncs allà que anirem diumenge al matí. Hauria estat molt més intel·ligent dedicar aquesta setmana a recuperar les cames i entrenar amb calma de cara al dia 11, però ja sabeu com són aquestes coses, veus la cursa, encara queden inscripcions i tires endavant. El que no tinc clar és com encararé la cursa, si sortir a buscar marca o agafar-m’ho amb calma, ja veurem, ho decidiré a la mateixa línia de sortida. Per la resta del mes no tinc res definit, bé, tinc decidit que el diumenge 18 no competiré enlloc, estic molt temptat d’inscriure’m als 10Km de Sant Boi, però no, aquell cap de setmana és per entrenar. I de cara al darrer diumenge del mes, la cosa està entre la mitja de Valls o una cursa de muntanya que vaig trobar l’altre dia, el més assenyat seria fer la cursa de muntanya per anar-me acostumant a aquest terreny amb la vista posada ja en la Selva Marítima, a mitjans de maig.

I com va la setmana?, doncs de moment la setmana va així:

Dilluns 27/02 à 45 minuts suaus. Diumenge a la tarda les cames es queixaven constantment, l’esforç de la mitja passava factura i amb prou feines podia pujar i baixar escales. Dilluns ja em vaig aixecar molt millor, i disposat a fer una sortida tranquil·la de recuperació. Caigueren 7,5K en 41’, a ritme de 5’ 30”.

Dimecres 29/02 à 8 ó 10 x 800 amb recuperació de 60”. Sobre la marxa he canviat l’entrenament i en comptes de sèries de 800 metres faré sèries de 3 minuts. Començo, com sempre, amb 15’ d’escalfament a 5’ 36”, i m’hi poso amb les sèries amb la intenció de fer-les de més a menys o, com a mínim, que surtin igualades. Finalment he fet 8 sèries a aquests ritmes: 4’ 25”, 4’ 11”, 4’ 17”, 4’ 10”, 4’ 04”, 4’ 09”, 3 ‘55” i 4’ 06”. Remato amb 10’ de refredament a 5’ 30”, en total han caigut 11K en 55’. Sensacions regulars, els ritmes no són dolents del tot, però la sensació d’esgotament ha estat present des de la tercera sèrie, i a partir de la quarta un dolor abdominal m’ha fet la guitza de manera intermitent. Per acabar-ho d’adobar vent de cara força emprenyador quasi tota l’estona i, essent sincer, la darrera sèrie l’he tallat quan portava 2 minuts perquè anava passat de cardio i m’ofegava. Suposo que necessito descans.

Divendres no tinc previst cap entrenament, donat que dissabte m’he apuntat a la “quedada” que organitza zonadeportistas.com, amb la participació d’en Roger Roca, on la idea es rodar uns 45 minuts i espero que a ritme tranquil, jeje. És gratuït i obert a tothom, així que si us animeu ens veiem allà. Aquí us penjo el flyer que es repartia en una carpa de la mitja de Barcelona.


7 comentaris:

  1. aprovecha esos buenos entrenos para bajar tu marca en 10 km , seguro que lo consigues!!!

    ResponElimina
  2. Hola Jordi! en 22011 Jon hizo la Media de Valls, dura pero con un óptimo trato al corredor y en un entorno que vale la pena. Yo la tenía en agenda pero este año coincide con el Maratón de Barcelona y aunque yo no corra aquel día quiero estar allí viendo Jon competir para lograr un objetivo ambicioso pero no imposible: sub 2h40' en su segunda maratón.
    De todos modos re aconsejo Valls y hasta pensar quedarte en el hotel de la organización y disfrutar del finde y de la calçotada que creo que este año también organizan para el post carrera

    ResponElimina
  3. Aprofita els quilòmetres "de més" que has fet per les mitges i amb alguns dies de sèries afines el punt de velocitat i tindràs possibilitats de rebaixar marca.
    Jo fa també alguns anys que intento sempre anar a Caldetes.
    A veure si coincidim i ens veiem!

    ResponElimina
  4. Esas series no están nada mal. Aunque por lo que comentas tienes los mismos síntomas que tenía yo hace un par de semanas y el tema acabo en bajada de defensas y resfriado. Por si acaso tomate unos días de más calma.

    El año pasado yo también hice la media de Valls y la verdad yo no repetiré, demasiado dura para mi gusto; en cuanto al trato que dice Romana: pues lo normal que quieres que te diga.

    Un par de preguntas: cuándo son esos 10K de Caldetes y si son aconsejables para bajar marca.

    Salud y kms

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Juan,
      los 10K de Caldetes son el 11 de marzo, en dos semanitas. Y sí, creo que son 10K bastante rápidos, se empieza en bajada lo que ayuda a que el ritmo sea fuerte de inicio y sólo al final hay un poco de subida, pero ya en el último kilómetro.

      Elimina
    2. Lástima el 11 de marzo tengo la Mitja de Cambrils, otro año será.

      Saludos compañero

      Elimina
  5. Has d'aprofitar l'estat de forma que has aconseguit, però a Banyoles jo aniria a disfrutar i a fer kilómetres, perque la segona part es fa molt dura.
    A Valls jo hi estic apuntat i l'he correguda al 2009, es dureta però tampoc tant i el millor de tot es la calçotada post-cursa. Si t'hi apuntes, allà ens veurem!!!

    ResponElimina