diumenge, 19 de febrer del 2012

mm BCN: resum setmana 9/10

Primera setmana de baixada, després de 8 setmanes donant-li canya a les cames, ara ja toca anar rebaixant kilòmetres i intensitat. La setmana començava complicada, la Mitja de Gavà em va deixar anímicament tocat i el fred que vaig passar en els darrers kilòmetres de la cursa s'ha traduït en un magnífic refredat. Així que aquesta setmana ha estat de baixada i de recuperació. Això és el que ha donat de si:

Dilluns 13/02 à 45 minuts suaus. Després d'una mitja les cames sempre em queden tocades, però és important sortir a fer un trot suau per descarregar-les, sinó et passes mitja setmana amb molèsties. El refredat ja feia de les seves, però el bon dia que feia em va animar a sortir, això sí, va ser una sortida curta i molt suau. 6,5K en 37', a ritme de 5' 43".

Dimecres 15/02 à 2 x 4000. Avui tocava qualitat, forçar una mica la màquina. Però el refredat estava en el punt màxim i vaig preferir no jugar amb foc i descansar per mirar de fer net. Ja portava dues nits seguides amb febre i no volia que el tema anés a pitjor.

Divendres 17/02 à Rodatge de 60 minuts. En comptes de fer els 60 minuts de rodatge, vas preferir fer l'entrenament que vaig deixar penjat el dimecres. Les sèries de 4000 són llargues (per lo menys, per mi) així que em plantejo fer-les a bon ritme, però sense arribar a anar ofegat. Així doncs, començo amb 15' d'escalfament a ritme de 5' 17" i enceto el primer 4000 amb la intenció de fer-lo sobre el 4' 30", ritme una mica pesat al principi, però després força bé, em va sortir la sèrie a 4' 32". Tres minuts de recuperació al trot i a pel segon 4000, aquest cop bastant més ambiciós i , gairebé sense voler, forçant quasi a tope. M'acaba sortint en 4' 13", i amb sensacions molt bones, fent els darrers 200m de la sèrie lleugerament per sota de 4'. Finalitzo amb 5' de refredament a 5' 29". Sensacions francament bones, el segon 4000 he xalat com un crio petit!!. En total 11,8K en 56' i poc. La única "pega" és que durant el primer 4000 l'isquio de la cama esquerre m'ha demanat la seva quota de protagonisme, en la segona sèrie s'ha comportat una mica millor i m'ha deixat córrer tranquil.

Diumenge 19/02 à 80 minuts suaus. Doncs exactament això he fet, 15K en 79' i escaig, a un ritme discret de 5' 18". Una mica pesat des de bon començament, m'he vist una mica lent i carregat. Però bé, he fet el que tocava i el més important és el l'isquio de la cama esquerre no m'ha molestat en cap moment.

Una altre setmana més "a la saca", i ja queda realment molt poquet per completar les 10 setmanes del pla d'entrenament. Aquesta setmana han caigut només 33K, molt lluny dels 53K de la setmana passada, però com a mínim a dia d'avui el refredat ja quasi ha marxat i afronto la darrera setmana en bones condicions.

6 comentaris:

  1. Feina feta, ara a donar-ho tot a la Mitja de BCN. Sense nervis, sense cap mena de pressió, a disfrutar i pensar que a les cames tens de sobres baixar de 1h40. No pensis en refredats, ni cames pesades ni res, únicament a disfrutar del plaer que ens dóna el córrer.

    ResponElimina
  2. L'entrenament de dimecres és el que et fa no sumar tant, però la recuperació de dilluns, la bona qualitat de divendres els km de diumenge d'acumulació, encara que més lents, són molt positius. Arribar descansat a la cursa és també important.

    ResponElimina
  3. Ja quasi ho tens, Jordi!
    El millor es que has passat el refredat en la setmana de baixada i arribaràs en plenitud de condicions.
    Serà complicat però a veure si ens trobem a Barcelona!!!!

    ResponElimina
  4. Vamos Jordi que el trabajo esta hecho ahora que acompañe un poco el día y a por la Media de Barcelona...seguro que salen esos entrenos en las piernas, estaré por allí de fotógrafo.. a ver si nos vemos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Abuelo, dorsal 3802. A ver si me sacas alguna foto!!.

      Elimina
  5. Ya ves Jordi, esto de los resfriados nos suele trastocar un poco los planes previstos, pero aun así el trabajo anteriormente realizado está ahí; estoy seguro que te saldrá una excelente media en Barna

    Salud y kms

    ResponElimina