dimarts, 14 de febrer del 2012

Mitja marató de Gavà 2012

Dia realment gèlid aquest passat diumenge, a Sant Cugat, a Gavà i suposo que a tot arreu. Gran sorpresa quan surto al carrer i em trobo a lleugera enfarinada, ha nevat!, bé, tècnicament no és neu, és calabruix, però sortir al carrer i trobar-te aquest panorama et fa pensar que estem bojos!.

Arribo a Gavà amb una mica d’una hora d’antelació, el termòmetre del cotxe indica només 1 grau positiu, fa fred de veritat. Deixo el cotxe a l’aparcament del centre comercial Barnasud (el recomanat per l’organització) i com que no tinc gaires ganes d’esperar a que passi el bus-llençadora, me’n vaig a peu cap al centre de Gavà. Com que l’any passat ja vaig venir a fer aquesta mitja, sé que només són uns 10 minuts caminant. Arribo al pavelló esportiu Jacme March, recollida de dorsal sense cap problema, em canvio i deixo la bossa al guarda-bosses. Organització impecable, realment aquesta mitja està molt ben organitzada. A més, la sortida està muntada per calaixos, totalment tancats. Només un però, ja posats en comptes de posar calaixos tant amplis (el meu em sembla que anava de 1h25’ a 1h45’) podríem fraccionar un mica més per tal que cadascú acabi millor col·locat on li correspon.

El recorregut és idèntic al de l’any passat (i suposo que al de altres anys anteriors). Fent un ràpid resum, sortim de Gavà en direcció al mar, passem per sobre l’autopista i la via del tren, després per sobre de l’autovia de Castelldefels, arribem al barri Gavà Mar i girem a la dreta en direcció Castelldefels. Al cap d’uns quants kilòmetres gir de 180º (Km 10 i pico) i tornem paral·lels per on hem anat però no pel mateix carrer. En arribar a Gavà Mar altre cop (Km15), gir a l’esquerra i tornem cap a Gavà, passant altre cop per sobre de l’autovia, però per sota de l’autopista i la via del tren, entrem a Gavà passant pel costat de l’estació de la Renfe, creuem la zona peatonal i acabem a l’estadi d’atletisme. A excepció dels kilòmetres de tornada entre Gavà Mar i Gavà (pel mig d’un polígon industrial) diria que el recorregut està maco.

Una mitja hora abans de la cursa ja estic voltant pel carrer, finalment he decidit córrer amb pantalons curts i dues samarretes, fa un fred que pela!. Em costa una barbaritat córrer amb comoditat, estic mig gelat. Vaig escalfant com puc, poc a poc, tranquil·lament. A falta d’uns cincs minuts per la sortida entro al meu calaix, ja està molt ple i m’haig de conformar a situar-me per darrera de la llebre de 1h40’. Es dona la sortida i em començo a moure, sense ritme i encara amb una mica de fred. Tinc la llebre uns 25 metres al davant meu i durant aquests primers kilòmetres la faig servir de referència. Poc a poc vaig entrant en calor, de vegades la llebre s’allunya una mica, però recupero la distància i, de moment, ho tinc tot controlat. Arribem a Gavà Mar, gir a la dreta i primera estora de control de temps. Passo el Km5 en 23’ 49”, una mica lent, però res que no es pugui recuperar.

A partir del Km5 començo a retallar distància amb el grup de la llebre, en veure que el primer parcial m’ha sortit una mica lent he decidit apretar una miqueta. Cap al Km8 atrapo al grup de la llebre i miro d’avançar-los ràpidament perquè és un grup força nombrós i ocupa gairebé tot el carrer. Arribo al control del Km10, parcial de 23’ 22” en el darrers cinc kilòmetres, això ja m’agrada més. Poc després arribo al gir de 180º i aprofito per mirar enrere i comprovar que ja li he tret uns 30 ó 40 metres a la llebre, la cosa va bé. La cursa està ja molt fragmentada i vaig prenent referències improvisades, ara un corredor, l’atrapo, ara un grup, l’atrapo també. Segurament aquest ha estat el tram de la cursa que més còmode he rodat, arribo al control del Km15, parcial de 23’ 26” en el darrers 5 kilòmetres. Gairebé clavat a l’anterior.

Gir a l’esquerre i enceto una lleugera pujada d’uns 400 metres més o menys. Aquí m’he trobat carregat, les cames s’han queixat una mica, potser estava pagant les sèries de divendres?. Tot plegat ha estat el preludi del que se’m venia a sobre, en passar per sobre l’autovia ja noto el vent de cara....maleït vent!!. En qüestió de segons m’he quedat glaçat, sense cap grup on refugiar-me no m’ha quedat cap més remei que aguantar el vent i mirar de mantenir el ritme, però res, he començat a caure en ritmes de 4’ 51” – 4’ 53” i no havia manera d’anar més de pressa. Ha estat una bona tortura, amb dolors a les dorsals, entre el Km19 i Km20 he notat que m’atrapaven molts corredors, doncs sí, era el grup de la llebre de 1h40’. He aprofitat per refugiar-me una mica i he mantingut el ritme com he pogut. A l’entrada de Gavà un parell de pujades m’han fet perdre uns metres, però m’he pogut refer. Passo el control del Km20, parcial de 24’ 19” en els darrers 5 kilòmetres, parcial desastrós!.

El que queda es per dins del nucli de Gavà, ara el vent ja no ens toca i puc forçar una mica el ritme. Darrers 1.097m en 5’ 06”, a ritme de 4’ 38”, i passo l’arc d’arribada en 1h 40’ 05”, MMP, però bastant decebut. Avui venia a fer 1h38’ i al final ha sortit el de sempre. A finals de novembre, a Tarragona, vaig fer 1h 40’ 09”. Molta feina acumulada des d’aleshores per estar gairebé al mateix lloc...

11 comentaris:

  1. Despues de lo que has contado de los ultimos 5kms. dalo por bien aguantastes como un jabato ese mal esta y al final acabastes como siempre no bajastes , enhorabuena , saludos me llamo Barroso corredor veterano si no te importa sigo tu blog

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Barroso, encantado de tenerte por aquí. Bienvenido!. :-)

      Elimina
  2. Massa càrrega a Serveis Jordi ;-)

    Valora-ho, que al fi i al cap és una marca personal, i a Barcelona el sub 1h37m serà teu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Deu ser això...jiji
      Ho valoro, però és inevitable acabar decebut quan no surten les coses com vols.

      Elimina
  3. No t'amoïnis Jordi, l'objectiu es Barcelona!!!
    Pensa que has fet un entrenament molt bo i a sobre amb MMP.
    Felicitats i ja veuràs que d'aqui a dues setmanes les sensacions seràn molt bones!!!

    ResponElimina
  4. Enhorabuena por esa MMP, esta claro que las series del viernes te han pasado factura, eso te tiene que servir de aprendizaje de cara al objetivo de Barcelona, allí te saldras ya lo veras!!!

    ResponElimina
  5. L'entreno va encarat a BCN i si a Gavà ja has fet MMP amb els condicionants dels que parles, no dubtis que a BCN baixaràs de 1h40 seguríssim.

    ResponElimina
  6. Gràcies a tots pel ànims, espero que tingueu raó i a BCN les coses surtin una mica millor.

    ResponElimina
  7. Jordi,
    Ja firmaria ara mateix un 1:40 en una mitja marató. Crec que és un molt bon temps ateses les circumstàncies i que l'objectiu ha de ser la Marató de BCN. Com han dit per aquí, pren-t'ho com un entrenament de qualitat. I ara a per la següent!
    Salutacions ben cordials.

    Marathon man

    ResponElimina
  8. Tothom ho ha dit, això del vent. Perjudica, i molt, i a més vau tenir la mala sort de tenir-lo en els últims quilòmetres, quan les forces van més justes. Estic segur, convençut, que estaràs ben a prop d'aquesta 1h38 a Barcelona, amb la setmana de descans corresponent, que ajuda i molt.
    I a més amb el fred!!!
    Queda't amb els dos parcials intermitjos i tens el temps que vols, segur, no falla.

    ResponElimina
  9. Craketi buena crónica, parece una película ;)

    En cuanto a la carrera ya saldrá mejor otro día, ya verás!

    ResponElimina