dimecres, 11 d’abril del 2012

XXII Cursa de fons de Canovelles.

Altre cop a Canovelles!, enguany és el segon cop (consecutiu) que faig aquesta cursa, l'any passat em va semblar una cursa molt ben organitzada, amb força participació però gens massificada i un molt bon ambient. L'objectiu d'avui no el tinc gaire clar, l'any passat vaig fer una mica més de 1h 11', així que potser que em plantegi millorar aquest temps i llestos.

És una distància una mica atípica, 15 Km, mixta: de terra i asfalt, i un perfil una mica exigent: dues pujades, una al voltant del Km5 i una altre sobre el Km8, aquesta segona més dura que la primera, bastant més. El recorregut d'aquest any ha variat (l'han suavitzat una mica), l'any passat es començava amb una forta pujada d'asfalt i aquest any han volgut evitar aquest tram, de manera que durant el primer kilòmetre es fa una volteta per Canovelles i a partir d'aquest punt, més o menys, el recorregut és el mateix que l'any passat, a grans trets: asfalt i pla fins al Km5, a partir d'aquí comença la terra, les pujades i recorregut "una mica cros", baixem el que hem pujat, i al Km11 recuperem l'asfalt i fins al final, desfent part del camí que hem fet al començament.

Arribo a Canovelles una mica abans de les 9h del matí, amb temps de sobres per aparcar el cotxe i recollir el dorsal, tot plegat sense problemes, gens de cues i en poqueta estona ja tinc el dorsal a les mans i torno cap al cotxe a canviar-me. Molts diran que fa un dia ideal per córrer, però jo tinc una mica de fred i el dia està tapat, així que no crec que em tregui el fred de sobre fàcilment. Un cop vestit de curt començo a escalfar a ritme molt lleuger mentre miro com van passant els de la cursa de 5K. Per cert, en alguns punts d'aquesta cursa, sobretot a l'arribada, havia força gent escalfant pel mig del carrer i no em sembla una actitud gaire respectuosa amb els participants de la cursa de 5K, espero que l'any vinent tots els corredors estiguem a l'alçada que toca, i procurem no entorpir la cursa, donat que després dels que corren per sota de 4'/Km encara arriba força gent, que tenen tant de mèrit com els primers.

S'acosten les 10h, hora de sortida de la cursa. Em situo per entremig i espero. Tret de sortida i en pocs segons ens comencem a moure, de seguida veig que aquests primers metres seran una mica pesats, molta gent pel mig a ritme molt lent, em vaig obrint cap a l'esquerra buscant forat i poc a poc vaig progressant, passo el Km1 en 4' 55", ritme dolent, dolent. Avanço, m'avancen...no em trobo còmode, encara tinc fred, l'escalfament que he fet ha estat molt insuficient i ara em noto sense ritme, sortim del nucli de Canovelles en direcció al polígon industrial. Arribo al control del Km5 en 23' 39", buffff...tenint en compte que aquests primers kilòmetres són d'asfalt i plans, és un parcial més aviat lent.

Ja fa una estona que hem entrat al polígon, poc després de passar el control del Km5 girem a l'esquerra per un caminet de terra i encetem la primera pujada. La passo sense gaires problemes i a un ritme prou correcte (crec jo), a partir d'ara pista de terra més o menys plana, i després toca córrer camp a través vigilant força on poses els peus per no endur-te cap a casa una bona torçada de turmell. Recordo que l'any passat en aquest tram anava quasi parat, a ritmes propers a 5', avui he mirat un parell de cops el GPS i em movia al voltant del 4' 35".


Deixem enrere els camps, encetem altre cop una pista de terra i ja tenim al davant la segona pujada, molt més llarga que la primera i que et posa a prova de valent. Arribo a dalt una mica tocat, però vaja, tampoc ofegat. A partir d'aquí, a excepció d'algun "repechon", tot es pla o baixada. Passo el control del Km10 en 47' 39", parcial de 24' clavats, que tenint en compte el desnivell que hem passat el dono per bastant bo. Fem la baixada, massa pronunciada pel poder-la aprofitar bé, i al cap de poc ja trepitgem asfalt de nou. Tot i anar bé, entre el Km11 i el Km13 crec que m'he adormit una mica, no sé...potser falta d'ambició?, a partir del Km13 ja he començat a córrer per sota de 4' 30" i el darrer kilòmetre l'he fet a ritmes per sota de 4' 10", confirmant així que m'he relaxat una mica i he acabat bastant sobrat, massa i tot. Travesso l'arribada en 1h 10' 05", milloro en una mica més d'un minut la marca de l'any anterior però em quedo amb la sensació de poder-ho fer millor.

5 comentaris:

  1. Jordi,
    Fa un temps que em dic que correré aquesta cursa però el fet que coincideixi amb el dilluns de Pasqua no em va gens bé, perquè sempre sóc fora. De totes formes, pel que tin entés és una d'aquelles curses on la relació qualitat-preu és molt bona, sobretot si fas el pagament de la inscripció amb temps. I si a més, com dius tu, està ben organitzada ... què més es ot demanar?
    Enhorabona i endavant.
    Joan Carles (Marathon man)

    ResponElimina
  2. Quedar-se amb la sensació d'haver pogut fer més, sempre i quan no sigui per buscar marca, no és dolent. Els primers quilòmetres de tempteig i el desenvolupament de la mateixa t'han portat allà. El millor és que pots fer-ho millor en una cursa que, igual que el Joan Carles, tinc ganes de fer, però jo per raons laborals gairebé sempre em toca treballar...

    ResponElimina
  3. Es nota que has estat entrenant fort aquest any, baixant el temps 1' y sobrat.
    Em va alegrar poder-te saludar en persona, llàstima que anessis amb pressa i no poder petar la xerrada més estona.

    ResponElimina
  4. Osti Jordi, estàs bé eh? Com es nota els entrenos que portes a sobre. Acabar amb bones sensacions demostra que estàs molt bé.
    Veig que faràs la talaia el dia 22? És dureta i si us agafa calor ...
    Cuida't!

    ResponElimina
  5. Jordi bajar 1' en atletismo es mucho, y eso que dices que has acabado bastante bien y con la sensación de no haverlo dado todo. Sinceramente creo que es una gran marca!!!

    ResponElimina