diumenge, 1 de gener del 2012

mm BCN: resum setmana 2/10

Com ja vaig comentar la setmana passada, aquesta segona setmana de càrrega no he pogut seguir la planificació al 100% degut que a ja estava inscrit en dues curses des de fa temps i no les volia deixar de banda. Així doncs, he sacrificat els canvis curts de divendres i la tirada llarga d'avui diumenge. Finalment la setmana ha sortit així:


Dilluns 26/12 à Sant Silvestre del Masnou. Uns 2Km d'escalfament molt suau més un parell de rectes a ritmes de 4'20" – 4' 30". Després la cursa, gairebé 5Km a ritme de 4' 18" més o menys. En total uns 7 Km.


Dimecres 28/12 à Com que tinc previst entrenar avui i demà i seguint el consell de no fer dos entrenaments forts consecutius, decideixo fer avui l'entrenament que tenia planificat per dilluns, és a dir, 50 minuts suaus. Acabo fent 8,8 Km en 47' pelats, a ritme de 5' 20".


Dijous 29/12 à Sèries llargues: 3 x 3000 amb recuperacions de 3'. Començo amb 12' d'escalfament a ritme molt suau de 5' 41". Mai he fet sèries de més de 2000m, però bé...a veure com surt. Marco el GPS i canvio el ritme. A meitat de sèrie veig clar que aquestes sèries de 3000m em venen grans, així que, sobre la marxa, em fixo l'objectiu de fer un 4 x 2000m. La primera em surt en 8' 16", recuperació de 3' al trot, la segona en 8' 27" amb pujada d'uns 400m inclosa, altre recuperació al trot de 3', la tercera em surt en 8' 29" amb pujada en el darrers 300m que m'ha deixat mig mort, darrera recuperació de 3' mig caminant, mig al trot i darrera sèrie ja molt tocat en 8' 29" i acabant-la molt justet. Completo l'entrenament amb un refredament de 13' a 5' 44". En total acumulo 13,6 Km en 1h 07' 24". Ja té nassos que avui faci més distància que diumenge passat que em tocava tirada llarga, està claríssim que en les tirades llargues m'avorreixo i acabo plegant abans d'hora.


Dissabte 31/12 à Cursa del nassos. Uns 2Km previs d'escalfament i després una cursa de 10Km quasi bé a ritme de sèrie. En finalitzar he trota durant prop de 10 minuts, en total hauré fet uns 13 km i pico.


Avui diumenge tocava una tirada de 90' que ja sabia que no faria, bàsicament per estar amb la família i perquè tenia coses que fer a casa. A partir de la setmana vinent, o sigui demà, intentaré que les tirades de diumenge siguin sagrades, potser m'acosto a la carretera de les aigües o a la ribera del Llobregat per mirar de trobar motivació extra amb recorreguts nous. Malgrat el descans d'avui, aquesta setmana he entrenat o competit 4 dies, acumulant uns 42 Km (els mateixos que la setmana passada). Les sensacions han estat correctes, però dijous amb les sèries de 2000 vaig patir bastant, tot s'ha de dir. Aquesta propera setmana la planificació allarga kilòmetres però baixa una mica la intensitat, em vindrà bé, jeje.

4 comentaris:

  1. Jordi, tot suma, però intenta fer les series de menys a mes. Eh, que a mi moltes vegades em passa com a tu, això també t'ho haig de dir.
    Diumenge 8 ben d'hora si vols venir he quedat amb el Varias per anar a la CDLA, en parlem.

    ResponElimina
  2. Havent competit 2 cops aquesta setmana, jo hauria canviat les series per la tirada llarga.
    Intenta no fer mes de 2 dies de qualitat a la setmana i la tirada no la deixis de fer, t'ajudarà a agafar resistència.
    Ja veuràs que arribaràs a tope a Barcelona.

    ResponElimina
  3. OK, tindré en compte els vostres comentaris per properes setmanes.
    Francesc, aquest diumenge a la CDLA! :-)

    ResponElimina
  4. Allà estarem, tastaràs uns 20-25 kms al tran tran, jaja.
    Com bé diu el Miquel, les tirades són bàsiques per agafar resistència.

    ResponElimina