dilluns, 16 de gener del 2012

Mitja marató de Sitges 2012

Primera mitja marató de l’any, mai abans l’havia fet i tenia ganes de descobrir un traçat nou, això sí, a ritme tranquil i sense gaires pretensions. Els que m’aneu llegint habitualment ja sabeu que avui tocava fer una tirada d’entrenament i poc més, sense cremar-me gaire i seguint el guió establert.

Ja tothom, als seus respectius blogs, ha explicat que a més de la mitja marató també es feia una cursa de 10km, que realment eren 10,578Km amb catifa de control de temps al 10Km tal i com s’exposava a la web de la cursa. Tot plegat, una enorme “xapussa” amb la clara intenció, crec jo, de batre record d’inscripcions i recaptar el màxim possible. I és que, la veritat, no crec que torni a Sitges a córrer, els serveis al corredor m’han semblat molt justets, per no dir deficients, les zones d’aparcament desbordades, una hora i pico abans de la cursa la única opció que quedava era deixar el cotxe a l’aparcament soterrani que hi ha prop del passeig marítim, i us pus assegurar que la tarifa de l’esmentat aparcament és de les més cares que m’he trobat. Els WC químics que teòricament havia no els vaig veure per enlloc, segurament estaven, segurament mig amagats entre els 4.500 inscrits entre les dues curses. I que podem dir de la bossa del corredor, dic bossa per anomenar-ho d’alguna manera, perquè una bossa d’obsequis amb una samarreta de talla súper petita no és pot anomenar ni bossa, ni obsequis, ni res. Tot plegat, lamentable i ratllant la pressa de pel.

Però bé, anem a la cursa, dues voltes a un circuit de 10,578 metres. Sortim del passeig marítim en direcció sud, passat l’Hotel Terramar girem a la dreta i ens anem a buscar la C-31. Fem C-31 amunt (kilòmetre i mig més o menys) i avall i tornem cap al centre, passem pels carrers peatonals de Sitges i cap al passeig marítim de nou. I això dos cops, el recorregut és maco, una mica “durillo” perquè la pujada de la C-31 l’has de passar dos cops, però està bé. El tros que més m’ha “cremat” les cames és un pas per sota la carretera que té una pujadeta d’uns 60 metres amb un desnivell bastant fort. No em sembla que sigui una mitja per fer marca. Aquí un penjo recorregut i altimetria.


Per avui tenia planificats fer 110 minuts de tirada, així que venia amb la intenció d’anar suau i tranquil, el que passa és que “l’efecte dorsal” sempre fa aparició i acabes anant una mica més fort del que toca. Em col·loco al meu calaix amb força temps d’antelació i a esperar, puntualment es dona la sortida i comencem. Primers metres complicats, amb molta gent, però com que avui no tinc pressa m’ho prenc amb calma i vaig fent. Arribant a l’Hotel Terramar la cursa s’esclareix una mica i ja es pot córrer més o menys còmode. Primer kilòmetre en 5’ 09”, ritme correcte. Vaig fent al meu ritme, m’avancen, avanço, aquesta primera volta com que anem barrejats els de 10Km i els de la mitja és una mica estranya. Passo el Km2 en 10’ 10”, el Km3 en 15’ 12”, vaig clavant el ritme de 5’ sense gaire problemes. Els kilòmetres van caient sense gaire història, arribo a la C-31 i començo la pujada, mantinc el ritme de 5’ i poc fins dalt, gir de 180º i cap avall. Inconscientment a la baixada forces el ritme, al final de la baixada freno una mica per mantenir-me on toca. Ens anem acostant al nucli de Sitges, aquí hi ha molt de públic i l’ambient fa goig, els carrers peatonals del centre són plens de gent animant i tot plegat és engrescador. Passo el Km10 en 49’ 36” i enceto la segona volta.

Aquesta segona volta, per aquelles coses que passen sense motiu, la faig més ràpida. Començo a alternar el ritme de 5’ amb el de 4’ 50”, arribo altre cop a la C-31, aquesta vegada la part final de la pujada ja costa una mica més i el darrer tram baixo una mica el ritme. Ara cap a baix, miro el GPS i sense donar-me conta estic anant a 4’ 30”, “frena, frena!”. Passo el Km17, i em dic “vinga va, ja que només resten 4Km fes-los tots per sota de 5’”. I vinga, a 4’ 40” – 4’ 45” fins al final, lògicament en aquest darrer tram he avançat molts corredors i això encara t’engresca més. De cardio anava perfecte, una mica carregat de cames, però poca cosa. Entro de nou a Sitges, tanta gent o més que a la primera volta, els carrers del centre es fan estrets. Sortim de nou al passeig de la Ribera, i això ja quasi està, darrers 500 metres que no accelero perquè no val la pena, gir a l’esquerra per entrar al passeig marítim i arc d’arribada. Temps final de 1h 43’ 38”, bones sensacions, però les cames es queixen una mica, suposo que estic notant els efectes d'entrenar més de 50Km per setmana.

14 comentaris:

  1. Molt bon entrenament, Jordi, es nota que estàs en forma! Veig que vam estar a prop als primers km, però et vas anar allunyant :-) Jo prefereixo quedar-me amb la part positiva: el circuit i la gent. Realment, els serveis al corredor bastant deficients. Jo crec que haurien d'eliminar la prova de 10 km que no té cap sentit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaja, si hagués sabut que estèvem a prop hauria prefrit fer la cursa acompanyat, perquè em vig avorrir una mica...jeje.

      Elimina
  2. Tu ves acumulant kms, cada cop els assimilaràs millor i els resultats arribaran sense donar-te compte.
    Dels serveis de Sitges millor no parlar-ne, molt patètic.
    I sí, tot i que jo aquest any vaig fer la de 10, crec que és una prova que s'hauria d'eliminar, però la pela és la pela ...

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi la cursa de 10 si la volen fer que la facin, no està de més ni de menys, però que "tallin" inscripcions abans i que facin dues sortides separades per evitar la "xapussa" dels 578 metres.

      Elimina
  3. Ja va bé fer aquests entrenaments de qualitat amb gent, ja que t'hi esforces més. Jo, tot i això, prefereixo fer les curses amb la intenció de disputar-les, em costa frenar-me. Per fer un entrenament de qualitat, m'hi poso i em surt. Diumenge, sense voler-ho, em va sortir una mitja marató a mi també.
    Gràcies per avisar dels serveis d'una cursa a la qual probablement no m'hi aproparé en altres edicions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home, la veritat és que les curss s'han de competir, sinó és una mica avorrit.
      Respecte a la cursa, apropa't algun dia, el circuit val la pena, és entretingut i córrer per dintre Sitges engresca molt.

      Elimina
  4. Esta carrera es un robo a mano armada, todo mal... suerte que yo estaba fino y acabe de puta madre.. que si no apaga y vamonos.
    JORDI solo buscan recaudar y hacer caja.. yo no vuelvo mas seguro.
    Lastima no poderte ver.. por eso ahora me han grabado el chandal con el nombre de abuelo runner... para que me veáis vosotros y me saludes.
    Lo mejor el día que hizo que fue de fabula para correr... el recorrido regular... los ahí mejores, tu tiempo esta bien... después de una semana de carga.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Abuelo, estás que te sales!.
      La verdad, yo pasé un pelín de frío...todo el mundo dice que hizo un dia de pm pero a mi me faltó un poquito más de sol y un par de grados más..
      Respecto al robo....10 euracos por 3h de parking!!, eso sí que es un robo.

      Elimina
  5. Jordi muy buen entreno!!!
    Estoy de acuerdo con el tema de las organizaciones, solo buscan el dinero, sin mirar mucho al corredor, exceptuando algunas carreras!!
    Un saludo!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Miguel!,
      muchas gracias por pasarte por este rincón de la blogosfera :-)
      La verdad que hay de todo, por suerte se encuentran muchas cursas con buen trato y buenos servicios. De todo se aprende...
      Un saludo.

      Elimina
  6. Jordi,
    Ja veig que el meu post sobre Sitges no anava mal encaminat i que per ant, no em perdre gran cosa.
    Potser cal pensar en no tornar-hi ja que de curses n'hi ha unes quantes més, per sort.
    Tot i així, enhorabona pel post i per la teva marca, que no està gens malament.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Joan Carles,
      doncs ja veus, el mateix que altres anys. Però tard o d'hora se'ls acabarà el "txollo".
      Fins aviat.

      Elimina
  7. Aquest cop tampoc ens vam veure :(
    Bon rodatge de menys a més, es la millor manera d'entrenar.
    Jo també he esborrat aquesta cursa de l'agenda, le correguda 4 vegades i cada any han anat a pitjor.

    ResponElimina
  8. Molt be Jordi!
    Anims, que lo dur comença dilluns que ve....jahaja

    ResponElimina