dilluns, 31 d’octubre del 2011

6ª cursa del Pont de Vilomara i Rocafort

La cursa del Pont de Vilomara altre cop. Altre cop 10 kilòmetres de terra i asfalt, meitat i meitat aproximadament. L'any passat vaig trobar aquesta cursa especialment dura, sobretot el kilòmetre i pico de pujada per muntanya que té un pendent bastant fort. L'objectiu d'avui, com no, es millorar la marca de l'any passat. No em plantejo gaire més perquè fa dies que tinc una mica de dolor a les lumbars i no ho veig gaire clar.

El recorregut de la cursa es pot dividir en dos trams perfectament diferenciats: 5 kilòmetres inicials pràcticament tots per asfalt i bastant ràpids, amb força baixades i altres 5 kilòmetres, la majoria per terra, amb fortes pujades entre el Km6 i el Km7,5 més o menys. En definitiva, un recorregut tant dur com divertit, bastant entretingut i que et posa a prova les cames. Aquí us penjo la imatge de satèl·lit del recorregut.

La cursa és a les 11.00h, a les 10.00h i a les 10.20h han fet les curses dels petits….no sé com ho vaig mirar, però em va semblar que la nostre cursa era a les 10.00h, i estem aquí des de les 9 en punt!. Gràcies a això hem pogut aparcar millor del que em pensava (és clar, encara no havia arribat gaire gent), ens ho hem pres amb filosofia i hem mirat les curses dels més petits tranquil·lament. Poc a poc, la gent va arribant. Crec, com ja ve essent habitual, que han exhaurit inscripcions. Em sembla que avui som uns 800 corredors.

Ja ha arribat l'hora, tots preparats, senyal de sortida i a tirar milles!. La fotografia és just en el moment de la sortida. Els primers dos kilòmetres, a excepció d'un petit tram que passem en anar i tornar són d'asfalt i tenen desnivell tant favorable com desfavorable. Es poden fer relativament ràpids, serà perquè encara vaig fresc, jeje. Passo el Km2 per sota de 9' i em quedo una mica sorprès, perquè pensava que la pujada que hi ha una mica abans del Km2 m'havia penalitzat molt. La fotografia es una mica després del Km2, seguidament girem a l'esquerre en direcció al "nucli" del poble.

Ara encetem les baixades, anem baixant i baixant fins la llera del Llobregat, abans però un tram pla amb gir de 180º que m'ha fet una tremenda il·lusió. Ja estem al costat del riu, passem per sobre del Pont (que deu tenir mil anys per lo menys) i encetem la terra. Terrenys d'herba i terra, bastant moll i tou. No estic gens acostumat a córrer per aquest terreny i, a més, em fa una mica de mal la planta del peu dret (aquesta és la primera cursa que faig amb les Asics Trabucco). Al Km5, una mica abans de l'avituallament, hi ha un estora de control de temps. Tot un detall per part de l'organització perquè no es estrictament necessària, però l'han posat. Gràcies. Passo el Km5 en 22' 20", més o menys, per sota del ritme de 4'30". Ja us deia abans que la primera meitat de la cursa és rapideta.

Però ara el terreny fàcil i favorable s'ha acabat, continuem per pista de terra bastant transitable i cap al Km6 comença la pujada amb majúscules. Una pujada que s'allarga i s'allarga, amb terreny pedregós i, de vegades, relliscós, que et posa a prova de valent. Costa fer-la sencera sense caminar, i és que hi ha trams que el desnivell és realment fort. Per fi s'acaba la pujada, i encetem trams més planers amb petits tobogans, tot plegat dintre d'un tram boscós que es fa força entretingut. Els trams planers deixen lloc a la baixada, força pronunciada. Entre el km8 i el km9 recuperem l'asfalt i continuem baixant, i cap al Km9 ja entrem al poble passant una forta pujada (que a l'inici l'havíem fet baixant). Vaig relativament fresc i forço una mica el ritme, darrers carrers, el final és en pujada i aprofito per cremar el poc que em queda. Passo l'arribada en 46' 59", força satisfet. He millorat en gairebé dos minuts el temps de l'any passat, que no està gens malament. La fotografia és a la recta final, a uns 50 metres de la meta.

He revisat les dades que em va donar el GPS l'any passat. Em va mesurar 10,11Km, exactament el mateix que m'ha mesurat avui i l'alçada acumulada és molt similar. Mirant el detall dels temps, evidentment els primers 5 kilòmetres els he fet més ràpids enguany, però sobretot he quedat sorprès de veure que he millorat en el tram de pujada, uns 40 segons entre el Km6 i el Km8!. Es veu que les meves cames comencen a suportar els trams amb desnivell, m'ha fet més content això que la marca final, amb que poca cosa em conformo...jeje.

4 comentaris:

  1. Bona cursa Jordi!
    La veritat es que la segona part es fa molt dura.
    Enhorabona!

    ResponElimina
  2. Bona cursa. A la Sagrera pots fer marca. És un circuït ràpid.

    ResponElimina
  3. Estas mejorando todas las marcas del año pasado, el año que viene todo sera mas difícil, porque cada vez el tiempo de mejora se acorta mas.
    Enhorabuena amigo Jordi.

    ResponElimina
  4. Moltes felicitats, com es noten els entrenos, les curses i que tot suma per anar millorant. Molt bé, sempre fa il.lusió veure que millores.

    ResponElimina