dilluns, 5 de desembre del 2011

Mitja marató de Mataró 2011

La d’avui és la tercera mitja en quatre setmanes, per tant, ja toca fer un mitja “de passeig”, amb tranquil·litat i gaudint del paisatge. La mitjà de Mataró és força coneguda entre els runners de Catalunya, gairebé tothom l’ha fet algun cop, i suposo que tot plegat és pel magnífic lot de regals que donen en finalitzar la prova. Aquest any les inscripcions (unes 1.700) es van esgotar en unes hores i ha hagut cert malestar perquè es van obrir un dia abans del que informava la web de la cursa i molts s’han quedat fora. A banda, corren rumors que alguns participants no completen la prova sencera, i després de fer uns pocs kilòmetres es presenten a l’arribada per recollir el lot de productes. No sé si això ho fan molts o pocs, però la veritat, trobo que és un comportament lamentable i tard o d’hora acabarà comportant que l’organització es plantegi canvis dràstics. Els temps ho dirà...

Arribo una mica just de temps, com que tinc previst sortir a ritme tranquil no m’he donat gaire pressa en arribar i tenir temps per escalfar. Recullo el dorsal sense gaire problemes (tot i que en alguna de les taules havia una cua considerable), deixo la bossa al guarda-bosses i quan surto al carrer ja només resten uns 20 minuts per la sortida. Faig una petita volta pels carrers del voltant, i quan resten 10 minuts m’acosto a la zona de sortida, que ja està completament plena de gent. Es veu que la sortida està organitzada per calaixos, dic “es veu” perquè enlloc veig cap control en aquest aspecte, jo porto dorsal de color verd i al meu voltant en veig de verds, taronges...hi ha de tot.

Es dona la sortida i al cap d’una estona ens comencem a moure, en passar per l’estora de control de temps encenc el GPS i em disposo a començar la passejada. Primer kilòmetre amb molta gent i petites aglomeracions, però vaja, es pot anar fent. Jo vaig a la meva, els primers kilòmetres tendeixen a baixar i tothom va una mica llançat. Aquest primers kilòmetres són totalment urbans i l’afluència de públic és notable. Porto un ritme al voltant de 4’ 50” i en algun punt de força baixada em deixo anar i baixo a 4’ 30”, però poca estona. Al Km5 hi ha una altre estora de control de temps, la passo en 23’ 33”, força ràpid pel que venia a fer avui.

Poc després de passar el Km5 em trobo en Jordi Mas, i decideixo anar al seu ritme una estona. Ara ja encetem el tram del port, totalment pla. Passem per sota de la N-II i la via del tren i anem en direcció sud primer i direcció nord després, per la mateixa via. Passat el km9 tornem a passar per sota la via del tren i comencem a córrer per la N-II. Passo en Km10 en 47’ 50”, fent un parcial de 24’ 20” en el darrers 5 km. Continuem en direcció nord, aquest tram es fa una mica pesadet, m’entretinc una mica mirant el mar mentre arribem al punt on girem 180º per tornar cap a Mataró. Ara anem en direcció sud.

Els kilòmetres van passant sense gaire història, de vegades estic temptat de forçar el ritme, però passo!, vaig còmode així i no paga la pena patir per fer un o dos minuts menys al final. Travessem Mataró fins arribar a un polígon industrial. Aquesta zona és una mica avorrida, sense gaire públic. Arribo al Km15, parcial de 5km en 24’ 11”, més o menys igual que l’anterior. Tot i portar un ritme tranquil no paro d’avançar corredors. I ara tornem a anar en direcció nord, sortim del polígon industrial i agafem altre cop la N-II, travessem altre cop Mataró i cap al km 19 ja començo a veure el gir a l’esquerra per encetar la pujada final. Primera rampa d’uns 500 metres, “durilla”, però la pujo sense gaire problemes, arribo al Km20, darrer parcial de 5km en 24’ 05”. I ara el darrer kilòmetre, tot en pujada, aquí m’esforço una mica més per no caure en ritmes de 5’ 30” o pitjors. Continuo avançant corredors, darrers metres i em planto a l’arribada en 1h 41’ 15”. Sorprès!, perquè pensava que avui estaria més cap a 1h 45’ que cap a 1h 40’, milloro en un minut i mig el temps de l’any passat i sense patir gens. Me’n vaig content!.

5 comentaris:

  1. Hay que llegar antes a las carreras para hacer piña y saludar al abuelo... de lo contrario que va ser de mi.
    Tres medias en un mes es mucha tela Jordi, aunque tu eres bastante mas joven que yo, también pasan factura.
    Pues ya ves que hice MMP, pero ademas sin presionarme.. que es como me gusta a mi.

    ResponElimina
  2. Enhorabona, Jordi. 1h41 ja comença a ser córrer de veritat, molt per sot de 5'/km. A veure si ens veiem (i saludem) a la propera!

    ResponElimina
  3. A la de Gavà et veig en 1h38 fàcil, sense forçar la màquina.
    Sé que t'hi posaràs en serio en quan a entrenos, jeje.

    ResponElimina
  4. Com tu dius, hi ha curses per prendre's amb més calma, i després de les anteriors, potser ja tocava. Tot i això, molt bona cursa, Jordi, que el final pica de veritat... si has millorat el temps de l'any passat alguna cosa voldrà dir, oi?

    ResponElimina
  5. Molt bona cursa Jordi!
    Quan es va tranquil i sense pressió, disfrutem mes i surten uns temps que no ens esperàvem.
    Segueix entrenant com ara i ja veuràs que cada cop costa menys.

    ResponElimina