dilluns, 12 de desembre del 2011

Setmana de transició

Aquest passat cap de setmana no he fet cap cursa, la única opció que m’oferia el calendari de la championchip per continuar puntuant era la Mitja de l’Espirall, i com que portava tres mitges en quatre setmanes (Ripoll, Tarragona i Mataró) vaig decidir donar-me un respir i dedicar la setmana a fer uns entrenaments de manera més ordenada i amb més cap del que acostumo a fer. Actualment vaig novè al ranking de la championchip i no crec que una cursa més o menys afecti gaire a la classificació final.

Les tres curses que tinc previstes per finalitzar aquest 2011 són curses curtes, dues Sant Silvestres de 5Km i la dels nassos, així que m’he dedicat a fer canvis de ritme curts per guanyar una mica de velocitat. A més, a partir de la setmana vinent començaré un pla específic per afrontar correctament la mitja marató de Barcelona (primer objectiu de l’any 2012) i he volgut fer un tastet dels tipus d’entrenament que faré properament, a mode de prova. La setmana ha anat així:

Dimecres à tenia planificat un rodatge suau d’uns 50’. Però vaig improvisar una mica i el vaig guarnir amb uns canvis curts de 300 – 200 – 100, dos cops, recuperant 1 minut al trot entre cada canvi i 2 minuts al trot entre cada sèrie. Primera sèrie: 3’ 43” – 4’ 12” – 3’ 37” ; segona sèrie: 3’ 50” – 4’ 03” – 3’ 42”. Sensacions bones, també és cert que va ser més aviat una prova i no vaig anar a tope. Acaben sortint 9Km en 47’ 22”, a ritme de 5’ 17”.

Divendres à més canvis curts. Avui volia provar 10 x (45” ràpids + 45” lents), i això vaig fer. Començo amb 4Km d’escalfament en 21’ 22”, a ritme de 5’ 20” i m’hi poso amb els canvis: 3' 51"; 3' 48"; 3' 46"; 3' 35"; 3' 41"; 3' 44"; 3' 39"; 3' 38"; 3' 51", em vaig descomptar i en vaig fer 9 en comptes de 10. Sensacions correctes, tot i que reconec que la darrera em va costar bastant. Les recuperacions han sortit, més o menys, a ritme de 5’ 30”. 2Km més a ritme tranquil (5’ 12”) per recuperar les cames i acabar completant gairebé 9Km en 44’ 13”, a ritme de 5’ clavats. Tant dimecres com avui he estat força estricte amb els temps de recuperació, donat que fins ara no ho havia estat gaire i crec que haig de millorar en aquest aspecte.

Diumenge à tocava 80 min a ritme suau. Finalment van sortir 83 min, durant els quals vaig completar gairebé 16Km a ritme de 5’ 13”. Sensacions bones, tot i el fred que feia!, jeje.

Divendres a la nit, la meva dona i jo vam assistir a la conferència de la La Sansi5, organitzada per José Luis Blanco a la Carpa de Sant Cugat. Va ser un col·loqui agradable, al voltant del boom que està tenint l’atletisme popular, on t’assabentes de coses interessants de la part organitzativa de les curses i cadascú explica alguna anècdota divertida. Llàstima que en Domingo Catalán estava literalment sense veu i segurament no va poder explicar tot el que volia. Després del col·loqui, sopar i sorteig de regals. La recaptació anava íntegrament per la marató de TV3 d’aquest pròxim cap de setmana. Aquí us deixo un parell de fotografies.

4 comentaris:

  1. Bé Jordi bé, ja veuràs com aquests entrenos aniran donant els seus fruits. Endavant!

    ResponElimina
  2. Anar canviant d'entrenament i d'objectius permet afrontar el dia a dia amb més il·lusió i ganes. Això "d'improvisar" té el seu què.

    ResponElimina
  3. En la foto con Blanco, el corredor de élite pareces tu ji ji ji.
    Si vas a Vilanova nos vemos, por lo leído deduzco que no?.. pues que pases buenas fiestas amigo Jordi, tu y toda tu familia.

    ResponElimina
  4. je je je, que mas quisiera yo Abuelo!. Me acerqué a él a ver si así se me pega algo...

    ResponElimina