diumenge, 25 de desembre del 2011

mm BCN: resum setmana 1/10

Primera setmana de càrrega per preparar la mitja marató de Barcelona del 26 de febrer de 2012, si no ho faig així mai aconseguiré un resultat "decent" en aquesta distància i alguna vegada m'havia de posar a seguir "estrictament" un pla d'entrenament. La setmana ha anat així:

 

Dilluns 19/12 à 50 min. Suaus. Per fi les ventades dels darrers dies han marxat i es pot córrer una mica més còmode. Faig un entrenament tranquil de 47' i escaig acumulant prop de 9 kilòmetres.

 

Dimecres 21/12 à fartlek: 7' forts, 6' suaus, 5' forts .... 1' fort. Primera vegada que afronto un fartlek d'aquest estil, n'havia fet per distància, però no per temps. Començo amb 15' d'escalfament a ritme molt suau (5' 40") i començo els canvis amb calma perquè m'interessa més acabar-lo sencer que no haver de aixecar el peu a mig entrenament. Primers 7' forts a ritme de 4' 08", 6' de recuperació a 5' 41", 5' forts a 4' 07", 4' de recuperació a 5' 42", 3' forts a 3' 56", 2' de recuperació a 5' 50", darrer minut fort a 3' 48" i finalitzo amb 11' de refredament a ritme de 5' 33".. Bastant còmode, excepte al final de la primera sèrie que he patit una mica. En la sèrie de 5' he enganxat una pujada que m'ha esguerrat una mica el ritme... Sensacions molt bones, pensava que les sèries havien estat més lentes. Acabo fent  10,7 Km en 54', amb ganes de fer més kilòmetres...

 

Divendres 23/12 à canvis curts: 15 x (45" ràpids + 45" lents). 15' d'escalfament a ritme de 5' 25" més o menys. Començo les sèries (aquest cop no m'he descomptat perquè he calculat que haig d'estar fins al minut 37' i pico fent-les). No us avorriré posant-vos els temps de totes les sèries, només us explico que quasi totes han sortit entre 3' 45" i 3' 50", excepte un parell que m'han sortit una mica per sobre de 4' 00". Sensacions correctes, les darreres sèries no m'han sortit més lentes que les primeres i això és bo, també és cert que els ritmes no han estat del tot ràpids. Continuo amb una mica més de 10' de refredament a ritme suau. Al final surten uns 9,7 Km en 48' i pico.

 

Diumenge 25/12 à 85 minuts suaus. Avui abans de sortir ja veia clar que no faria el que tenia planificat, i és que m'he aixecat amb els isquios molt carregats. Després de pensar-m'ho una mica he sortit, molt abrigat, donat que, malgrat que fa sol, l'ambient és fred. L'entrenament ha estat més aviat dolent, he anat sense ritme tota l'estona i només en el kilòmetres finals he anat una mica més còmode i amb ritme més adequat. En resum, un entrenament per oblidar....però suposo que tot suma. He acabat fent 12,7 Km en 68', a un ritme de 5' 20".

 

Primera setmana de càrrega completa gairebé al 100%, només he fallat una mica avui. He acumulat uns 42 Km, fent una mica de tot, que és del que es tracta. Era força important completar aquesta primera setmana perquè la setmana vinent (que també és de càrrega) tinc dues curses que em trastocaran la planificació: demà mateix la Sant Silvestre del Masnou i dissabte 31 la Cursa dels nassos. La Sant Silvestre de demà em sembla que me la prendre amb calma i més tenint en compte que avui les sensacions han estat més aviat dolentes i a hores d'ara em noto els isquios bastant carregats....però Bueno, ja sé sa que quan ens posem el dorsal perdem una mica el nord, jeje.

2 comentaris:

  1. Tranquil que tot suma!
    El fartlek y el canvis curts t'han sortit molt be.
    Ens veiem demà al Masnou!!

    ResponElimina
  2. Jordi estas carreras son para disfrutar el ambiente y pasarlo bien olvídate del tiempo... ya que tampoco se puede correr bien, por la cantidad de gente que ahi.
    Seguire ese plan a ver como te portas ji ji ji.

    ResponElimina