dilluns, 19 de desembre del 2011

La Sansi 5 - Viladecans

Aquesta és la primera vegada que el club La Sansi organitza la seva Sant Silvestre a Viladecans, les edicions anteriors s’havien fet a Lloret de Mar i per motius político-esportius (que no explicaré aquí, si algú vol saber-ne més ja ens trobarem en alguna cursa...) s’han traslladat a la població del Baix Llobregat. Tot plegat ha demostrat que aquesta Sant Silvestre està molt consolidada, i avui he vist dorsals superiors al 1400, moltíssima afluència de gent en una cursa “nova”.

Respecte a l’organització, zona d’aparcament força fàcil i bastant desgavell en el lliurament de dorsals, potser l’únic punt en el que cal millorar de cara l’any vinent, donat que la resta d’aspectes de la cursa ha estat molt correcte. El recorregut és totalment pla i per asfalt, potser masses girs de 180º, però s’agraeix que siguin girs amplis, aprofitant petites rotondes o les illes que hi ha entre avingudes. En cap cas hi ha girs d’aquells marcats només amb un con o una tanca que t’obliguen a frenar i accelerar de nou. En definitiva, una cursa ràpida, diria que bastant bona per buscar marca.

Avui fa força fred, fa un dia radiant, llueix el sol amb força, però el vent fa que la sensació de fred sigui força gran. Faltant uns 30 minuts pel començament de la cursa, i després d’haver estat veient la cursa dels més petits començo a escalfar per mirar d’entrar en calor. No tinc gaire clar quin és el circuit i començo a córrer amb la intenció de veure els senyals kilomètrics i fer-me una idea de per on passarem. La cursa d’avui és de només 5 km i cal estar atent des de bon començament perquè no hi ha marge per recuperar temps en cas de fer algun kilòmetre “tonto”. Ja només resten una mica més de 5 minuts pel començament de la cursa i decideixo col·locar-me a la zona de sortida per evitar patir masses aglomeracions.

No m’assabento gaire del començament de la cursa, m’ha semblat escoltar una botzina...no ho sé..., però veig que tothom arrenca i jo faig el mateix. Començament de cursa una miqueta travat, avanço bastants corredors i poc a poc vaig trobant espai, després del gir en la primera rotonda la cosa ja va fina. Passo en Km1 en 3’ 51”, em sembla, perquè avui tampoc he mirat gaire el GPS. Intento mantenir el mateix ritme, no trobo cap referència a la que agafar-me, la llebre de 20’ ha sortit abans que jo i no la veig per enlloc, a la sortida estava al costat de la llebre de 22’ 30” i suposo que la porto per darrera. Les sensacions són bones, passo el Km2 bastant bé i a partir del km 2,5 trobo una bona referència i la segueixo. Km3 i tot bé, una mica justet però bé. Arribo al Km4, tothom accelera i jo faig el mateix, bé, la veritat és que només he pogut apretar una mica perquè ja no tenia gaire capacitat de reacció. La fotografia es cap al km 4,2. En la recta final apreto el que puc i passo l’arc d’arribada en 20’ 52”, totalment sorprès per haver baixat de 21’, no m’ho esperava pas.

Revisant les dades del GPS, veig que a la cursa li falten uns 100 metres. Ja em semblava molt bona marca per mi, m’esperava estar entre el 21’ i el 21’ 30” i és aquí on realment he estat. De tota manera he acabat content, potser podria haver apretat més en el darrer kilòmetre, sempre tinc la sensació que no m’acabo de buidar en cursa. En acabar, beguda isotònica per tothom i un bon lot de productes.

7 comentaris:

  1. Felicitats, Jordi!
    Tant se val si varia una miqueta el Fore, tot i que fa ràbia que, en una cursa tan curta, no sigui molt exacte la distància total.
    Només falta consolidar aquests temps per a curses de 10km.

    ResponElimina
  2. A partir d'avui a entrenar i els millors resultats encara estaran per arribar.
    A seguir!

    ResponElimina
  3. Home, 20'50" ja és córrer, Jordi! (i si són 21'30" també). No te'n refiïs massa dels garmins & cia que tampoc són cent per cent exactes. Ens veiem a Sitges! Ànims

    ResponElimina
  4. Per cert, Jordi, què em pots dir de la sant silvestre de st cugat? Potser la faig, no sé com és el perfil. Merci per avançat!

    ResponElimina
  5. No hi ha dret de baixar tant les marques ! Així no hi ha manera d'atrapar-te !!!

    ResponElimina
  6. Molt bona marca Jordi!
    Aviat t'acostaràs als 20' pelats, ja ho veuràs.

    ResponElimina
  7. Doncs la Sant Silvestre de Sant Cugat encara no l'he fet mai. És el segon cop que es fa i revisant el recorregut et puc dir que té poquet desnivell, només fa pujada el tros que passa per Rius i Taulet, però és curta. Jo aquell dia estaré a la dels nassos...

    ResponElimina