dimarts, 7 de juny del 2011

IX Cursa de Pineda de Mar

6.30 am i està plovent a bots i barrals!!. Per un moment em plantejo quedar-me al llit...però penso “I si allà dalt no plou”. Total, una mica d’aigua tampoc farà gaire mal. Amunt!, esmorzar lleuger i ràpid i avui me’n vaig sol, que no fa dia per endur-se la família. Pel camí veig que el cel es va aclarint poc a poc, en arribar a Arenys de Mar ja gairebé no plou i a Pineda es nota que ha plogut però ara ni gota!. Encara sort, l’he encertat!.

Aparco bastant fàcilment, molt més del que m’esperava, agafo la bossa i em dirigeixo cap al camp de futbol (zona esportiva Can Xaubet). Allà em trobo una molt bona organització, avui som molts inscrits, bastants més de 1.000, i no hi ha cues per agafar el dorsal, tot molt bé. Els vestuaris molt correctes i només he hagut de fer una mica de cua al guarda-roba. Ja estic a punt, surto del camp de futbol en direcció a la sortida (un parell de carrers més enllà) a estirar i escalfar una miqueta. L’objectiu d’avui?, doncs suposo que hauria de baixar de 45’ altre cop. Aquesta setmana he entrenat poquet, però diuen que el circuit és planer i ràpid, així que avui no es pot fallar. Aquí us penjo el recorregut de la cursa.

Ja estem tots a la sortida, som molta gent. Em col·loco una mica endavant per evitar-me embussos, tot i així els primers metres són una mica estressants, el carrer per on sortim gaire ample no és i costa agafar ritme. Tot i així el primer kilòmetre em surt en 4’ 15”, i el segon també. En el tercer haig de baixar una mica el ritme, lògic, 4’15” encara és un ritme massa fort per mi, però tot arribarà, paciència, jeje. El recorregut entre el Km1 i Km4 coincideix amb part del recorregut de la mitja de Calella, carretera paral·lela al mar amb l’asfalt una mica matxucat.

Em planto al Km5 en 22’ 15”, en el darrer kilòmetre i mig he patit una mica, potser la calor, potser el ritme massa fort dels primers kilòmetres...o potser el “baixon” de sempre, jeje. Avanço i m’avancen, avui som tants que en cap moment anem en “fila de u” com diumenge passat al Prat, es formen grupets de corredors i de vegades avances 7 ó 8 de cop o bé t’avancen tants o més. Entre el Km5 i el Km8 mantinc un bon ritme al voltant de 4’ 30”, i el més important és que m’he trobat còmode, patint, però còmode. Arribat el Km8 veig que val la pena forçar una miqueta més perquè baixar de 45’ està a l’abast. Així que apreto una mica més i vaig fent, passo el Km9 per sota de 41’ i apreto encara més. Ja només resten uns 400 metres i aquí apreto a fons, esperonat per altres corredors que fan el mateix, passo l’arc en 44’ 42”, collonut!. Molt content, altre cop per sota de 45’. He patit, sí, però crec que he corregut molt constant i poc a poc vaig millorant, cada cop costa més esgarrapar algun segon al cronòmetre, però ja és això.

2 comentaris:

  1. Jordi esta ya por debajo de 45'.. hay que apretar los dientes, para hacer un saltito de calidad y ver pronto el sub43.
    Claro que haremos mas entrenos y quedadas.. este Domingo estaré en can mercader saludando a los que corren y haciendo fotos.
    El dia 18 corro casa.. cursa de las planas de sant joan despi.. es nocturna y un ambiente fabuloso.

    ResponElimina