dimarts, 14 de juny del 2011

3ª Cursa d'Abrera

Pel dia 12 de juny el calendari oferia vàries opcions, finalment em vaig decantar per venir a Abrera. Hem arribat força aviat, em pensava que la cursa era a les 9.00h i resulta que la sortida es dóna a les 9.30h, doncs apa!, mitja horeta extra per fer el ganso per aquí, jeje. He pogut agafar el dorsal sense problemes, però al cap d’una estona he vist que s’ha muntat una bona cua. L’ambient de la cursa és maco, tranquil, tot força ben organitzat. De les instal·lacions no en puc parlar perquè aquest cop no les he fet servir i sobre l’aparcament, no sé que dir, hem arribat aviat i ha estat més o menys fàcil, però em sembla que si arribes just ho tens complicat.

Respecte al recorregut de la cursa, he llegit que són dues voltes a un circuit de 5 Km i que no és plana. La veritat és que les pujades i baixades són gairebé continues i quan acabes la primera volta ja tens ganes d’aturar-te!. El primer kilòmetre és gairebé tot en baixada, el segon és bastant pla però l’acabes amb una “trialera” de terra que té nassos!, curteta però dura. Després vas planejant, cap al Km3 tornes a baixar i després puges una bona estona fins passat el Km4, el que queda de volta ja és pla. Aquí us penjo l’altimetria, el perfil entre el Km0 i el Km5 i entre el Km5 i el final hauria de ser idèntic, però surt una miqueta diferent...cosetes del Geonaute...

Avui he tingut temps de sobra per escalfar, i per comprovar que la xafogor avui serà dura, només escalfant ja estava força suat. Poc a poc ens anem col·locant a prop de l’arc de sortida. Coet al canto i endavant!. El primer kilòmetre és ràpid i tothom va fortet, passo el Km1 en 4’ 12”. Continuo a un ritme similar, passem per sobre la via del tren i ens fiquem en un petit de tram de terra que acaba amb la “trialera” que comentava abans Passada la trialera enfilem un carrer curtet i amb força desnivell, girem a l’esquerre i continuem per un altre carrer que pica una mica amunt però menys, entre la “trialera” i la rampa posterior necessito uns quants metres per recuperar les cames. A partir d’aquí tinc claríssim que avui no cal mirar el rellotge per res perquè és gairebé impossible dur un ritme constant. Entre el Km2 i el Km3 cap sorpresa rellevant, en arribar al Km3 comencem una bona baixada, després un tram pla, donem mitja volta en una rotonda i comencem un pujada d’uns 400 ó 500 metres que et deixa les cames ben fosses!. El que queda de volta és pla, passo el Km5 en 23’ 10”. La fotografia és just completada la primera volta.

Des de fa una estona he localitzat un parell de corredors del club atlètic Abrera que em són familiars, me’ls he trobat en d’altres curses. Són na Pili Prescolí i en David Garcia, els tinc uns 80 metres davant meu, són una bona referència. Començo la segona volta amb l’objectiu d’agafar-los. Enfilem la baixada, cap al Km6 els veig més a prop i en la “trialera” del final el Km7 els atrapo. Em quedo amb ells una estona, sembla que en David avui no va gaire fi i na Pili el deixa enrere, continuo al seu costat i entre el Km8 i Km9 l’avanço, abans d’arribar al Km9, en la pujada llarga em supera i en arribar a dalt la torno a avançar. Forço el ritme en aquest darrer kilòmetre i passo l’arc d’arribada en 46’ 56”. Tenint en compte el desnivell de la cursa i que el GPS m’indica que a la cursa li sobren uns 170 metres, ja puc donar els temps per bo. La fotografia és a pocs metres de l’arribada.

4 comentaris:

  1. Tens cara de velocitat a l'arribada. Et veig fort, i em fas enveja així que després de l'estiu entrenaré fort a veure si em poso al teu nivell. Estic inscrit a la marató de València, a veure si t'animes.

    ResponElimina
  2. Jeje, vaig acabar per sota de 4'. Vaig atrapar al corredor que es veu a la foto i li vaig dir que apretés amb mi fins al final, va sortir un bon sprint.
    Respecte a la marató, encara no m'hi veig amb cor...primer haig d'aconseguir fer una mitja "decent" i després ja veurem...

    ResponElimina
  3. Jordi buen tiempo que esa cursa es bastante rompepiernas.. ahora haz la inscripción.. para la cursa de las planas de sant joan despi, que es mi pueblo y te gustara... ademas es nocturna y hay buen ambiente.. con butifarra-da final..mas música

    ResponElimina
  4. Pues sí, la cursa es durita...pero es de esas que repites :-)
    Ya me gustaría venir a la de las planas, pero al dia siguiente corro en Lleida y me viene muy justito. El año próximo la hago!.

    ResponElimina