dimarts, 28 de juny del 2011

Cursa del Foc

Sol de justícia!!, això és el que m’he trobat en arribar a Olesa de Montserrat. Està claríssim que avui passarem una calor terrible, no són i les 9 del matí i la xafogor ja és deixa notar força. No em coneixo Olesa, i després de voltes i voltes buscant aparcament, al final he deixat el cotxe al soterrani de la plaça on està tot muntat. És la plaça on hi ha el mercat, no sé com es diu.

Ja estic a la plaça, allà em trobo amb el company Francesc Fos, bé, millor dit, és ell el que em troba a mi perquè la veritat és que vaig mig adormit. Ja té posat el dorsal i em diu que el meu és el 296, doncs apa!, a buscar el dorsal. L’aconsegueixo fent molt poqueta cua i la samarreta de regal també me la donen ràpidament, la veritat és que està tot força ben organitzat. Xerrem un estoneta i ens posem en marxa, a fer un petit escalfament i estirar una mica. Només amb l’escalfament ja comencem a suar, mare meva!, avui la calor passarà factura segur.

El perfil de la cursa d’avui no és pla ni molt menys, els primers 5 kilòmetres estan plens de pujades i baixades, curtes, però suficients per no poder mantenir un ritme constant. Diria que potser no hi ha cap kilòmetre que sigui pla del tot. A partir del Km5, agafem una carretera que ens porta fora del nucli d’Olesa, anant fa baixada i tornant ens ho trobarem tot de pujada, i no és una pujada qualsevol. En definitiva, potser no és pot dir que sigui una cursa dura, però sí que és exigent, sobretot en el darrer tram. Afegint al perfil l’efecte de la calor, us puc assegurar que el tram final us farà patir. He tingut problemes per descarregar el recorregut del Geonaute, quan ho tingui solucionat us penjaré l’altimetria.

Ja s’acosta l’hora de la sortida, ens col·loquem i de seguida ens adonem que ens hem posat molt enrere, que hi farem.... De cop, sense tret de sortida ni res, la gent es posa a córrer, evidentment nosaltres també arranquem i al cap de res tothom es comença a parar....jajaja, sortida falsa!!. És el primer cop que em trobo en aquesta situació. Tots cap l’arc de sortida altre cop, aquesta vegada mirem de posar-nos una mica més endavant. Aquest cop sí!, sortida bona i endavant!. En Francesc porta un ritme molt superior al meu i de seguida el perdo de vista, no he controlat el pas pel primer kilòmetre perquè no he vist el senyal de Km1. Porto, més o menys, el ritme de les darreres curses: al voltant de 4’ 30”. Arriben els primers carrers amb pendent, no m’esperava trobar-me aquestes rampetes tan aviat.

Passo pel Km3 en 13’ i poc, la cosa va bé. Ara enfilem un carrer curtet amb força pendent, baixem el que portem pujat fins ara, poc després ens fiquem en una mena de rambla, que baixem i després pugem. En entrar a la rambla veig que en Francesc ja està sortint, porta un ritme collonut!. Aquesta pujada, tot i no ser res de l’altre món, m’ha costat una mica i he hagut d’afluixar un pél. Passo el Km5 en 22’ 29”, ritme de 4’ 30” clavat!. A partir d’ara canviem els carrers d’Olesa per la carretera BV-1201 (carretera d’Olesa a Martorell). Aquest tram, tot i ser de baixada, és pesadet. A mitja baixada ens creuem amb el primer, que porta un avantatge increïble. Jo continuo fent, porto a l’horitzó un parell de corredors com a referència. En l’avituallament líquid em creu-ho amb en Francesc, ja em queda poquet per fer mitja volta i encarar la part més dura de la cursa.

Fem mitja volta en una rotonda, catifa de control de temps (molt bé) i carretera i manta en direcció a Olesa. Cap al Km8 comença la pujada de veritat, intento mantenir el ritme que porto tot el que puc, atrapo un parell de corredors, la pujada es fa llarga i penso que millor afluixar una mica perquè després de la pujada encara quedarà un kilòmetre fins l’arribada. Acabo la pujada a ritme tranquil i tant bon punt veig que el terreny torna a ser més o menys pla apreto tot el que puc. Atrapo a tres o quatre corredors més i encaro la recta final, al fons veig l’arc d’arribada. Forço fins al final, les cames ja no donen per gaire i passo la meta en 45’ 26”, més o menys el que m’esperava per aquesta cursa. Allà m’espera en Francesc, s’ha clavat un 41’ 00”!, felicitats Fos!!, grandíssima marca.

1 comentari:

  1. Cursa dura, se'ns dubte, per la calor i pel circuit d'Olesa que de pla no té quasi res.
    A la mitja marató per relleus de Mataró ens els pulim a tots :-).
    A Pallejà tinc el dubte de si venir o no, apuraré fins al final i miraré al meteocat si baixen les temperatures!

    ResponElimina