dimecres, 8 de desembre del 2010

13ª Mitja Marató "Ciutat de Mataró"

Ja han passat uns dies de la mitja marató de Mataró, la meva tercera mitja i tenia moltes esperances de complir l'objectiu de baixar de 1h 40'. Revisant el perfil de la cursa, veig que no es la mitja més ràpida del món, però no està gens malament, gairebé tota plana a excepció de la baixada que hi ha entre el Km 4 i el Km5 i de la pujada que hi ha des del 19,5 fins al final. Aqui us deixo l'altimetria que m'ha mesurat el GPS:



5 de desembre, avui no fa sol, però afortunadament no fa tant de fred com dies enrera, així que segurament no passarem fred. Ens apleguem més de 2.000 corredors (rècord d'inscrits de la cursa), així que ja us podeu imaginar que aparcar és complicat i els accessos a guarda-roba i demés estan una mica saturats, tot i així està tot molt ben organitzat i les cues que cal fer no són exagerades.

Ens situem a la sortida, per megafonia porten una bona estona explicant a la gent que es col·loquin en funció del temps que van a fer per evitar que es produeixin les típiques aglomeracions en els primers metres. Sento el tret....i al cap d'una estona ens comencem a moure, sortim des d'una petita plaça i de seguida ens trobem en una avinguda ample que fa fàcil poder buscar un bon ritme. Segons l'altimetria de l'organització, els primers 5 km van cara avall, i després es tot pla per acabar pujant al final. Aquests primers kilòmetres passen ràpidament, gairebé ni els recordo, em planto al km5 en 22' 43", massa ràpid!, m'he emocionat una mica, suposo que m'he deixat anar en la baixada, decideixo afluixar una mica per evitar pagar-ho més endevant.

A partir del Km5 i fins al Km9, més o menys, correm per la zona del port, anem i venim per la mateixa carretera, totalment pla, baixo el ritme i em planto al Km10 en 46' 30", gens malament, vaig força bé. Ara correm per la nacional II, potser ara comença el tram més pessat i avorrit, una recta interminable que comencem a fer en direcció nord i després farem en direcció sud. Al Km12 he passat una mica de "baixon", m'he trobat cansat de cop, però se m'ha passat al cap d'una estoneta i he continuat al mateix ritme. Cap al km 12-13 ens creuem amb els primers (és la segona vegada que els veiem), quin ritme porten!!. Passo pel Km15 en 1h 10' 50", comença a anar justa la cosa i més si tenim en compe que al Km 14 m'ha començat a molestar l'isquio de la cama dreta.

Del Km16 fins al final s'em fa molt pessat, l'isquio em molesta a estones i encadeno kilòmetres mig bons amb dolents i començo a veure clar que avui tampoc faré la marca que busco. Miro el rellotge al Km19, 1h 31', si anés bé ho podria aconseguir, però vaig bastant tocat i a més, encara queda el pitjor...al Km 19,5 comença una rampa que fa mal de veritat, bufff!, m'esforço per no caure en la temptació de baixar el ritme, apreto les dents i arribo al Km 20, allà trobem un petit respir i tornem a pujar, la darrera rampa, a dalt es veu l'arc de l'arribada. Intento mantenir el ritme, de moment m'en surto, segur que no baixaré de 1h 40' però crec que em quedaré a prop, i per fi!!, passo l'arribada en 1h 42' 43", una mica més del que m'esperava. Aquí us penjo una fotografia del moment de l'arribada.


S'ha de destacar l'impressionant lot de productes que ens donen a tots els participants, increïble!. Gairebé m'he cansat més duent la bossa amb els obsequis fins al cotxe que fent la cursa, jeje.

Aquesta ha estat la millor mitja que he fet, el millor temps. Hauria d'estar satisfet, però no ho estic, m'he quedat decebut perquè em veia capaç de fer la marca que porto perseguint desde fa uns messos. Que hi farem, aquest objectiu quedarà pendent per l'any vinent. Ara toca recuperar-se, que dintre de poc començaran les sant silvestres de cada any!!.

....

Amb aquesta crònica ja tinc el blog al dia, el proper cap de setmana toca descans, que darrerament portem un "trote" important. Agafarem forces per la recta final de l'any: Sant Silvestre de Lloret, Sant Silvestre del Masnou i Cursa dels Nassos!!. Fins aviat!!.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada