dilluns, 14 de novembre del 2011

XXXIII Mitja marató de Ripoll

Aprofitant que la cursa d’avui no la tenim a tocar de casa, vam decidir fer nit a la zona i fer una mica de turisme per Ripoll. Després de buscar una mica, triàrem l’Hotel La Sèquia Molinar. La tria no va poder ser més encertada, es tracta d’un hotel nou, modern, amb totes les comoditats, una cuina exquisida i un tracte excel·lent per part de tot el seu staff. La veritat, repetiríem mil cops si calgués, us el recomano!. Aquí us penjo una imatge, pujant des de Ripoll està situat a l’entrada de Campdevànol, a la dreta, no té pèrdua.

Dissabte a la tarda, recollida de dorsal a l’Ajuntament de Ripoll, visita al museu etnogràfic i passejada pels carrers del centre. No feia gens de fred i tot plegat va ser força agradable. Aquí us penjo una fotografia del monestir al vespre.

La cursa d’avui és de recorregut simple, mateixa carretera, primer la puges i després la baixes. Ja veieu que fàcil, de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses i tornar. L’anada es gairebé tota en pujada i la tornada, òbviament, gairebé tota en baixada. Per entremig hi ha un parell de tobogans, que al principi fan gràcia perquè et donen un respir, però que a la tornada et deixen fet pols. La sortida està situada a l’entrada de Ripoll (a prop del camp de futbol em sembla), mentre que l’arribada està al centre, a la plaça de l’Ajuntament, museu, monestir... està tot junt. El recorregut de pujada i baixada no es estrictament el mateix, els primers dos kilòmetres i pico no els farem en baixar i entrarem a Ripoll per una altre banda. Ho explico perquè després de passar el Km2 hi ha una bona baixada, i és inevitable pensar que després et trobaràs aquesta pujada gairebé al final, doncs no!, tranquils que per aquí no es passa en tornar (jo em pensava que si i mentre baixava em recordava d’aquest tram). Us penjo l’altimetria que facilita l’organització.

Cap problema per aparcar el cotxe a Ripoll, a més, la zona blava és gratuïta en diumenge. Deixem el cotxe prop de l’arribada i anem caminant tranquil·lament fins al punt de sortida. M’esperava més afluència de corredors avui, em sembla que som uns 600 inscrits. Dedico una bona estona a estirar, més que a escalfar, tenint en compte el perfil de la cursa, avui em plantejo fer la pujada a ritme tranquil i la baixada a lo que doni la màquina. Poc a poc es va omplint la zona de sortida i a esperar. Per megafonia informen que la sortida s’ha de sincronitzar amb el pas del tren, que va amb un pel de retard (per variar), així que l’espera s’allarga una miqueta. La fotografia és d’aquell moment, tots esperant.

Tret de sortida!, sortida còmode i sense entrebancs. Fins al tercer Km, més o menys, no comencem a pujar. Així que em poso a ritme de 4’ 40”, i quan arribi la pujada ja afluixaré una mica. Sortim de Ripoll, passo el Km2 en 9’ 25”, davant nostre una bona baixada i després a pujar!. La pujada se’m fa més suau del que em pensava, porto un ritme una mica per sota de 5’ i de moment tot va segons el previst. Passo el km5 per sota de 25’ i anem fent, el paisatge és magnífic!. Forá public animant a peu de carretera, s'agraeix trobar gent pel camí. Com que no som molta gent, anem gairebé en fila de u, i comencen a formar-se grupets de corredors, lo qual vol dir que hi ha petits trams que els faig sol. Cap al Km9 ens creuem amb el cap de cursa, porten un ritme bestial!. Un trio capdavanter, un altre una mica despenjat i els següents molt lluny, potser a un kilòmetre!. Passo el Km10 en poc més de 49’, bastant més ràpid del que volia fer, i ja gairebé estic entrant a Sant Joan. A l’entrada saludo en Miquel Xirau, que ja enceta la baixada.

Volteta pel centre de Sant Joan de les Abadesses, poc després del Km11 hi ha una estora de control de temps, la passo una mica per sota de 55’. Pujadeta per sortir de Sant Joan i enceto la baixada cap a Ripoll. Començo a retallar distàncies amb els grups que tinc al davant, vaig avançant corredors i tot rutlla força bé, a ritmes al voltant de 4’ 30”. La baixada és genial, la llàstima és que hi ha dos tobogans que en trenquen força el ritme. Passo el Km15 en poc més de 1h 12’ i veig possible fer una bona marca. Continuo tirant força bé, però el tobogan que hi ha al voltant del km16 m’ha matat, m’ha deixat mig fos i amb poca capacitat de reacció. A partir del Km17 em costa molt mantenir el ritme i entre el Km18 i el Km20 ho he passat bastant malament, amb dolor als dorsals que m’impedia anar còmode. Vaig mirant el GPS, buffff, quasi m’és impossible baixar de 5’. Ja estem entrant a Ripoll, darrer Kilòmetre i això estarà fet. Apreto una mica però vaig justet, justet. Passo l’arribada en 1h 41’ 10”, MMP!, però molt cansat. Content a mitges perquè les sensacions al final no han estat gens bones. La fotografia és a escassos 100 metres de l’arribada.

5 comentaris:

  1. Sense bones sensacions i fer marca, això vol dir que a Tarragona et sortiràs i seràs sub1h40.
    Enhorabona Jordi.

    ResponElimina
  2. Enhorabona Jordi!
    El final es punyeteru si vas justet, pero l'important es que fer MMP a Ripoll te molt mèrit.
    Encantat de saludarte a la cursa.

    ResponElimina
  3. Felicitats ! Baixaràs aquesta marca en alguna prova més plana.

    ResponElimina
  4. Me apunto esta media para dormir un dia en la zona, eso de organizar el fin de semana fuera de casa.. es lo mio.
    Jordi cuenta que competir cada domingo, se hace duro y muchas veces las piernas no funcionan como deseamos, pero todo es pasajero.. una mas al saco, que es lo que cuenta.

    ResponElimina
  5. Fantàstic, Jordi. Molt bona marca amb una estratègia ben pensada. Al final sempre hi ha una mica de patiment, però si hagués estat més plana, haguessis pogut mantenir el ritme.
    Felicitats i m'apunto cursa per passar cap de setmana i córrer amb tranquil·litat.

    ResponElimina