dilluns, 21 de novembre del 2011

XXV 5 milles nocturnes de Cerdanyola

Dissabte al vespre no és un horari gaire habitual per organitzar una cursa popular, però ja fa 25 anys que a Cerdanyola del Vallès es celebren les 5 milles nocturnes, i l’acceptació d’aquesta cursa, any rere any, cada cop és més elevada. Aquest any, com no, han exhaurit inscripcions, serem un miler de corredors!.

La organització és correcte i, qualsevol que conegui una mica la ciutat, de seguida pot prendre consciència de la enorme feinada que comporta muntar el circuit, donat que s’han d’alliberar moltes places d’aparcament i, aparcament, precisament, no en sobra. Així doncs, les meves felicitacions i reconeixement a tota la tasca que fa el Club d’Hoquei de Cerdanyola. La fira del corredor està força bé, amb vàries carpes de material esportiu, la llàstima és que la pluja ho ha deslluït tot i el camp de futbol s’ha convertit en un bon fangar. Recollida de dorsal i bossa del corredor sense cues, dels vestidors i les dutxes no en puc parlar perquè no els vaig fer servir.


El recorregut de 5 milles, una mica més de 8 Km, és interessant. Amb pujades i baixades que fan que t’hagis d’esforçar bastant si vols que surti una marca “decent”. Es surt des de la zona esportiva de Les Fontetes, en baixada, en acabar la baixada girem a l’esquerre en direcció al barri de Canaletes. Travessem Canaletes, i girem a l’esquerra per la rotonda del passeig d’Horta i ens fiquem en un altre barri (crec que es diu Mon Florit) on ja trobem les primeres pujades. Ens dirigim cap a la zona de sortida, ara baixant, i fem una segona volta, però aquesta vegada després de travessar Canaletes seguim rectes en arribar a la rotonda, i després girem a la dreta i ens trobem una rampa molt pronunciada que si vas just la pagues molt cara segur. I un cop a dalt, pla i lleugera baixada fins la meta. Val la pena exprimir-se a la pujada perquè el final (uns 300m) es força favorable. Molt de públic i un ambient de luxe a cada racó del recorregut. Aquí us penjo el recorregut que facilita l’organització.



No tinc gaire clar quin és el perfil de la cursa i decideixo que sortiré a “veure-les venir” i depèn de com em vegi a la segona volta ja apretaré. Escalfo una bona estona i sense adonar-me’n gairebé se’m fa l’hora de la sortida, no em queda cap més remei que col•locar-me bastant endarrerit i això ha fet que el primer kilòmetre hagi estat una odissea, fent ziga-zagues contínuament fins anar trobant forat per córrer còmode. M’ha costat molt trobar lloc per on passar i ritme per anar lleuger però tranquil. Poc a poc em vaig trobant més còmode i la cursa es va aclarint, m’he fet un fart d’avançar corredors. Entre que es de nit i que tota l’estona vaig rodejat de corredors no he vist ni un sol punt quilomètric marcat, potser no estaven marcats....no ho sé pas. Degut això no he pres ni una sola referència de temps en tota la cursa.


Quan sortim de Canaletes arriben les primeres pujades, continuo avançant corredors perquè sé que després vindrà baixada i em podré recuperar. En no res ja estic completant la primera volta, i com que tinc la sensació que he perdut molt de temps al principi, en plantejo apretar a fondo fins al final. Em poso a ritme de 4’15” més o menys i aguanto així una bona estona. Tornem a passar per Canaletes, la rotonda del passeig d’Horta i quan resten uns 500 metres per acabar et trobes la rampa, bufffff...si mires amunt et quedes “tieso” je je, més val mirar a terra, apretar les dents i a tope fins a dalt. Un cop a dalt no m’adormo, sé que falta molt poc i el terreny és favorable. De seguida recupero bones sensacions a les cames i em poso per sota de 4’ per acabar fent un 36’ 43”, a ritme de 4’ 34” el Km. He acabat còmode i sense sensació d’estar molt cansat, segurament ho podria haver fet millor, però la cosa ha sortit així, que hi farem. La fotografia és al final, a pocs metres de l’arribada.


4 comentaris:

  1. Bona cursa tot i el desconeixement del recorregut. Això fa que l'estratègia a triar i els ritmes siguin difícils de seguir, però té la seva gràcia trobar-te amb el perfil gairebé "sorpresa". T'ha quedat una bona mitjana. Felicitats.

    ResponElimina
  2. Jordi lo que hay que mirar es que hiciste algo diferente, como correr de noche.. hay que adaptarse a las circunstancias... no fijarse tanto en los tiempos y mirar si realmente valió la pena participar, por lo que leo creo que SI!!

    ResponElimina
  3. Després d'aquest entrenament nocturn a Cerdanyola a trencar el temps a la mitja de TGN. Sort!

    ResponElimina
  4. Bona cursa, Jordi!!
    Recordo el recorregut "durillu" i has fet molt bon temps, tot i sortir de darrera.
    Que vagi be per Tarragona.

    ResponElimina