dilluns, 28 de novembre del 2011

Mitja marató de Tarragona 2011

La d’avui serà la meva desena mitja marató, i tot i que inicialment no tenia previst fer-la, finalment em vaig animar a inscriure’m pels comentaris que havia llegit sobre el recorregut, força planer i relativament ràpid i perquè no em venia gaire de gust ficar-me en la marabunta de la Jean Bouin (que també es feia avui). A més, Tarragona és una ciutat que ens agrada força i venir aquí a passar el dia era una motivació afegida.

Moltíssima gent en aquesta cursa, he escoltat per megafonia que explicaven que havien arribar al límit de 2.200 corredors, poca broma!. El recorregut és totalment urbà, amb poc desnivell, entre el Km4 i el Km6 alguna pujada, però que no són gran cosa. Potser el tram més feixuc és el del port, donat que em d’anar fins avall de tot, donar mitja volta i tornar, això junt a que aquest tram és el del final, fa que els darrers 4 kilòmetres siguin durets psicològicament. Molt de públic a gairebé tots els trams del recorregut, animant sense parar, s’agraeix molt trobar tota una ciutat bolcada en la seva cursa d’aquesta manera. Aquí us penjo el recorregut de la cursa.

L’objectiu d’avui és baixar de 1h40’ d’una vegada per totes, a Sant Cugat i Ripoll tenia bastant clar que no podria aconseguir-ho, però amb un perfil com el d’avui tinc confiança de fer-ho bé. Malgrat tot, no sortiré ràpid i aniré progressant poc a poc, en aquest aspecte em plantejo la cursa com a Sant Cugat: tres trams de 7K, els dos primers a ritme una mica per sobre de 4’ 50” més o menys, i el darrer fer-lo a tot el que pugui. Mentre escalfo em vaig convencent a mi mateix que no puc sortir ràpid perquè ho pagaré al final, i millor anar en progressió. Em conec i és molt fàcil que em deixi portar.

Ja queda poc pel tret de sortida, em poso una mica endavant, tot a punt, només queda esperar. Sortida!, primers metres una mica desastrosos degut a la quantitat de gent que som, poc a poc es va aclarint i puc anar fent la meva. Començo a clavar el ritme al voltant de 4’ 48”, i tot i que és un pel més ràpid del que volia, ho dono por bo i vaig fent. Avanço, m’avancen...és quasi impossible trobar una bona referència. Vaig controlant el ritme, veig que passo el Km2 en 9’ 26”. Els carrers van plens de bat a bat, ocupem tot l’ample possible. Vaig fent, amb calma, sense pressa, que això és molt llarg i tot just acabem de començar. Cap al Km4 comencem les primeres pujades, que me les prenc amb calma donat que porto una mica de marge respecte al ritme previst. La fotografia és passat el Km5. Ja estem a la Rambla nova, anem rambla amunt i després rambla avall, cap al final de la rambla arribem al Km7, el passo en 33’ 38”. Vaig al ritme que vull.

Deixem la rambla per fer la volta a la plaça Imperial Tarraco i enllacem una avinguda llarga, molt llarga, amb pendent favorable al inici i totalment plana després. Anem a parar a un polígon industrial, de sobte em trobo al meu costat la bicicleta que marca 1h40’, si està aquí al meu costat és que vaig bé, però tampoc sobrat. Cap al Km9 fem la volta en direcció a la ciutat altre cop, passo el Km10 en 47’ 50”, amb la bicicleta a prop tota l’estona. Continuo amb el mateix ritme, ja estem entrant a la ciutat altre cop i ens dirigim cap a la platja. La fotografia és una mica després del km12. No he vist la senyalització del Km13 i m’he posat una mica nerviós pensant que havia baixat el ritme sense adonar-me’n, miro el GPS i veig que ja anem pel 13,6K, “tranquil, que la cosa va bé”, em dic. Ja veig el Km14, el passo en una mica més de 1h 07’, el segon parcial de 7K m’ha sortit en 33’ 32”, gairebé idèntic al primer.

Continuo amb la guia de 1h40’ a prop, de vegades una mica per davant i d’altres una mica per darrera. Ara tocaria forçar el ritme, però vaig una mica just i decideixo esperar una mica i continuar igual. Aquest tram és un mica estret per la quantitat de gent que som i de vegades costa córrer còmode, l’avituallament del Km15 és un festival, aprofito que tothom redueix el ritme per tirar endavant i, per sort, aconsegueixo una ampolla al final de l’avituallament. Deixem la platja i anem en direcció al port, em plantejo apretar a partir del Km17. Cap al Km16 veig fins a on hem d’arribar, bufff, això és llarguíssim!. És fa pesadet aquest tram, no paro d’avançar corredors i de vegades m’haig de ficar pel carril contrari per poder passar. A partir del Km17 apreto, però les cames no responen gaire, trobo que hi ha quelcom que no m’acompanya. Una mica abans del km18 fem mitja volta, i ara sí que aconsegueixo anar més fi, el fet d’anar “de tornada” fa que el cap funcioni millor. És tot psicològic. Estic mantenint un ritme per sota de 4’ 40” i em trobo relativament bé, vaig fent, amb moltes ganes de veure l’avituallament del km20. Ja anem gairebé en fila de u, no paro d’avançar corredors i això m’anima, arribo a l’avituallament, em tiro l’ampolla d’aigua per sobre i enfilo el darrer kilòmetre a tot el que puc. Darrers 200 ó 300 metres que apreto al màxim (la fotografia és en aquest punt més o menys). Veig l’arc d’arribada, el tinc a uns 50 metres, marca 1h 40’ 35”, ostres!, que se m’escapa... passo l’estora de control de temps, aturo el GPS i miro: 1h 40’ 09”. MMP sí, però m’ha quedat una certa sensació de fracàs...

4 comentaris:

  1. Jordi cuando menos busques la marca, bajaras sin problemas... el domingo voy a Mataro si quieres bajar de 1h40' pégate a rueda que yo tengo que estar por debajo para ir bien en el maratón de Sevilla.

    ResponElimina
  2. Sensació de fracàs? Al nostre nivell jo no ho diria mai, correm perquè ens agrada i ja està. Si va com esperes perfecte i sino un altre dia serà.
    I que has fotut marca personal, eh?
    Diumenge a l'esquena de l'abuelo i ja està, a baixar de 1h40.

    ResponElimina
  3. Abuelo, no creo que mis piernas aguanten dos medias seguidas buscando MMP. Estaré en Mataró, pero el objectivo será correr suave, a verlas venir.

    ResponElimina
  4. Felicitats per la MMP, Jordi.
    Has fet una molt bona cursa. El tram final a Tarragona es fa molt dur psicologicament.
    Tranquil, et dic per experiencia que quan menys busquis la marca et sortira.
    A veure si ens veiem a Mataro!!!

    ResponElimina