dilluns, 11 de juliol del 2011

Cursa de migfons d'Andorra

La cursa d’avui és especial, durant més de 7 anys vaig viure al país dels Pirineus i em feia molta il·lusió pujar aquí dalt a córrer. Donat que fer el viatge el mateix dia de la cursa és massa pesat, ens hem agafat un hotel i hem vingut dissabte a la tarda. La oferta hotelera d’Andorra és enorme i no costa gens trobar hotel, i si tens paciència i busques una mica el trobes a bon preu.

No sé exactament com és el recorregut de la cursa, el cert és que no l’he trobat per internet, però en arribar dissabte veig que ja estaven fetes les marques a terra i em vaig fer una idea de quin era el circuit. Evidentment hi ha pujada, como no podia ser d’altre manera, però per ser Andorra tampoc hi ha tanta. Resumint, primer kilòmetre pla, després puges gairebé de manera continua fins el Km4 més o menys. A partir d’aquí tot és baixada o pla i només et trobes un parell de “repechons” entre el Km8 i el Km9. I el darrer kilòmetre totalment pla amb dues voltes finals a la pista d’atletisme de l’estadi comunal. Aquí un penjo el recorregut i l’altimetria.

Aquestes darreres setmanes m’he deixat una miqueta, em costa molt trobar hores per entrenar, i la calor de juliol tampoc ajuda gaire. Porto ja unes 5 setmanes sense fer sèries i gairebé nomes entreno 1 dia per setmana fent tirades d’uns 10 kilòmetres, tot plegat fa que no tingui gaire bon ritme i em trobo una mica lent. Des de Pineda que vaig de baixada i ja gairebé només penso en acabar la temporada i fer vacances. Però aquí estem de nou, a la sortida d’una altre cursa!. Els dorsals s’agafen al mateix estadi comunal, arribo tranquil·lament des del centre (on estem allotjats) seguint les marques de la cursa per veure per on passarem. En arribar a l’estadi, cap problema per agafar el dorsal, sense cues, i a escalfar una miqueta més.

Ja gairebé són les 10h, l’ambient és agradable però ja es comença a notar la calor, el sol pica amb ganes. No hi ha estora de control de temps a la sortida, però ens deixen ocupar tota l’amplada de la carretera i em puc col·locar força al davant. A més, tampoc som gaires, menys de 300 diria jo. Tret de sortida i a córrer!. Sortim per l’avinguda de Salou en direcció sud, girem la primera rotonda que trobem i cap al centre. Continuem per l’Avinguda Tarragona, aquí ja ens trobem la primera pujada, per sort no l’hem de fer sencera i girem a l’esquerre a l’alçada del Burger King. Continuem el direcció l’Avinguda Carlemany, just abans d’entrar a Carlemany està marcat el Km3, passo per allí en 14’ 13”, bastant més lent de lo habitual. La fotografia és en uns metres abans d’arribar a aquest Km3.


I ara la pujada de l’Avinguda Carlemany, aquesta pujada ja és més dura. Cal dosificar per arribar a dalt sencer. Girem a l’esquerra i entrem en un altre carrer, aquest és pla, i tornem a girar l’esquerre per encarar una baixada que et permet respirar una mica i recuperar. Però no gaire perquè de seguida girem a la dreta i ens trobem pujant altre cop fins sortir al costat de l’Hospital. En aquest punt s’ha acabat la pujada, ara encarem un forta baixada, carrer Doctor Mitjavila i entrem al carrer Prat de la Creu, tot pla i en baixada que et permet anar agafant ritme. A meitat de Prat de la Creu hi ha la catifa de control del Km5, passo per allà en 23’ 47”. Òbviament la pujada ha passat factura.

Ara ens dirigim en sentit sud, fins arribar a Santa Coloma, intento mantenir un ritme de 4’ 30”, però em costa força i haig de pujar al 4’ 40”. A aquestes alçades de cursa el sol ens està matxucant!. Entre el Km7 i el Km8 m’ha vingut un dolor abdominal molt semblant al que vaig patir a la cursa de Montmeló i encara he hagut d’afluixar una mica més durant una estona. Cap al Km8 m’he recuperat un pel i he mirat de mantenir el 4’ 40”. Ara ja estem a l’Avinguda Salou en sentit nord, ja queda poquet. Veig el senyal del Km9, però no m’he molestat en mirar el rellotge, prou sé que vaig malament. Darrer esforç, entro al comunal i només resta una volta i mitja a la pista. La pista és tova i convida a apretar, i així ho faig!. Allargo el pas i miro d’acabar el millor possible, passo l’arribada en 47’ 38”. Tampoc ha estat tant desastrós, podria haver estat pitjor, jeje.

3 comentaris:

  1. Tu reserva't que el dissabte hem de donar el callo. Aquesta setmana 1 trot suau, 1 altre amb algun canvi de ritme i dissabte a por ellos!

    ResponElimina
  2. Jordi se trata de disfrutar, con el calor que hace, estamos un poco aplatanados.. ya vendrá el buen tiempo y pillaremos al amigo Francesc.

    ResponElimina
  3. Bufff, la verdad es que ando cansadillo...dos carreras más (quizá tres si me apunto a la de l'Espluga) y vacaciones!. Dos semanitas parado me vendrán de lujo!!.
    Fos, el dissabte intentaré fer un bon paper... a veure la calor que farà, jeje.

    ResponElimina