dimecres, 27 d’abril del 2011

Cursa de fons de Canovelles 2011

Dilluns de pasqua, aquesta vegada toca córrer en dilluns en comptes de diumenge com ve essent habitual. Per la xarxa tothom parla meravelles d’aquesta cursa, segons diuen per un preu molt assequible (5 euros) tens una cursa molt guapa i amb bon tracte al corredor. Són 15 kilòmetres, una distància no gaire usual, mixtes d’asfalt i terra, i he llegit que hi ha algunes pujades però m’ha estat impossible trobar l’altimetria de la cursa, així que ara us faig cinc cèntims de com és i us penjo l’altimetria.

La cursa comença en asfalt, al costat del pavelló Tagamanent de Canovelles (en aquest equipament es lliuren els dorsals). La sortida és una mica estreta i abans d’arribar al primer kilòmetre ja trobem la primera rampa, potser només són uns 200 metres però pugen força. Gairebé immediatament baixem el que hem pujat i tot és més o menys pla fins al km5 i pico, en aquest moment deixem l’asfalt i comencem la terra. Encetem un camí forestal (una mica malmès per les darreres pluges) que puja de valent durant uns 800 metres, aquesta pujada ja fa una mica més de mal. Tot seguit anem fent per pistes de terra i camps que fan de mal trepitjar i arribem al punt crític de la cursa, al Km8 comença una pujada dura d’una mica més d’un kilòmetre que sembla que no s’acabi mai, jeje. Un cop a dalt, tot és pla o baixada, al Km12 més o menys recuperem l’asfalt i fins al final!. En resum, tres pujades, la darrera bastant dura; els trams d’asfalt són ràpids i força còmodes i els de terra són una mica més feixucs, però suposo que les pluges d’aquests dies tenen molt a veure amb l’estat del terreny. No és una cursa dura però sí exigent. Aquí us penjo l’altimetria.

En condicions normals, l’objectiu hauria de ser baixar de 1h 10’, però no he entrenat gaire i no em coneixo el recorregut, així que hauré de ser més conservador i plantejar-me una fita més baixa, si surto per sota de 1h 15’ ja estarà bé.Com he comentat abans, els primers carrers són una mica estrets i la sortida és una mica difícil, a més, de seguida et trobes la primera rampa i és fàcil trobar-se “enganxat” entremig de la gent. Un cop superat el primer kilòmetre tot és molt fluid, carrers més o menys amples i sense desnivell. Porto un ritme còmode, de 4’ 30” més o menys, i les sensacions són bones. Sortim de Canovelles en direcció a un polígon industrial. Passo el Km5 en 22’ i poc i ens fiquem en la terra.

Segona pujada, costa arribar fins dalt!, el terreny no està gaire bé i això puja amb ganes. Un cop a dalt, em costa molt agafar ritme, miro el rellotge, vaig a 5’ 00”, malament!, no aconsegueixo recuperar les sensacions que portava abans. Ara la cursa discorre per una pista amb les roderes força marcades, deixem la pista per ficar-nos dintre d’un camp amb el terreny molt tou on el circuit està marcat amb cons al terra. Passem per una espècie de “merendero” i enfilem la tercera pujada. És una pujada d’aquelles que desmoralitza, perquè la veus gairebé sencera des de baix i penses “hòstia!, fins allà dalt?!”, jeje. Arribo dalt tocat, necessito uns quants metres més per relaxar les cames i sento dir a un corredor: “ara tot pla o baixada”, buffff, que bé!. Passo el Km10 en 48’ 20”, he trigat una eternitat en fer els darrers 5 kilòmetres!!.

Comprovo, amb alegria, que el que va dir aquell corredor era cert i encetem la baixada. Enllacem trams plans i de baixada per una pista forestal amb molta pedra solta, s’ha de vigilar amb les relliscades. Intento forçar una mica el ritme per recuperar temps però amb cura perquè el terreny està delicat. Cap al Km12 deixem la terra i tornem a l’asfalt, al polígon industrial on estàvem abans. Rectes llargues i planeres fan que poc a poc vagi recuperant el ritme del principi de la cursa. Passat el Km13 decideixo apretar al màxim, em poso per sota de 4’ 20” i aguanto així fins al final, la fotografia és a uns 300 metres del final. Passo la meta en 1h 11’ 04”. Content a mitges, m’ha sortit un ritme de 4’ 45”, no gaire ràpid... el tram de terra l’he pagat força car. Crec que amb una mica més d’entrenament es pot baixar de 1h 10’ sense gaires problemes. L’any vinent tornarem!.