dilluns, 1 d’agost del 2011

Cursa de l'Espluga

Increïble tormenta la que ens ha caigut de camí de l'Espluga de Francolí, afortunadament a mig camí ja no plovia i, fins i tot, lluia una mica el sol. L'Espluga no és un poble gaire gran, així que hem sortit amb temps perquè segurament aparcar potser serà complicat. A l'hora de la veritat, em pogut aparacar bastant fàcilment en un carrer no massa lluny de la sortida.

No tenia ni idea que avui seríem tants!, m'han donat el dorsal 1106!!. L'ambient està força bé, però les cues per obrenir la bossa d'obseuis s'han fet una mmica llargues, ens alguns moments s'han barrejat les cues dels dorsal amb la dels obsequis i era una mica caòtic. Deixo la bossa al guarda-roba, aquí sí, sense un minut de cua i m'en vaig a escalfar una miqueta.


Fa calor, però també fa vent, així que potser no patirem gaire. Tot i que per les dates que estem, ja puc donar per molt bons els 27 ó 28ºC que hi ha. La cursa d'avui és de 15 kilòmetres, i segurament bastant dura. Començarem fent una volta per dins el poble, primer baixant i després pujant, tornarem a passar per l'arc de sortida en direcció contrària a la que hem sortit i no deixarem de pujar fins al km8 i pico, mitja volta i cap a baix. A mitja pujada farem una visita molt ràpida al monestir de Poblet. Durant tot el recorregut, els avituallaments (molt nombrosos), la gent i el paisatge són de 10. Aquí us penjo l'altimetria.

Les sensacions per avui són les habituals de les darreres curses, molt poc entrenament i molts dubtes. Aquesta és la darrera cursa abans de vacances i no puc dir que arribi en les millors condicions possibles, tot i així, espero estar per sota de la 1h 15', ja veurem com se'm dona la pujada. Em situo entremig del grup, no gaire endevant perquè la pujada és llarga i no val la pena sortir ràpid, que després tot es paga. Donen el tret de sortida i ens dirigim cap al poble. La fotografia és al començament.

Voltem una mica per l'Espluga entre pujades i baixades, i tornem a agafar la carretera de Prades per dirigir-nos cap al monestir de Poblet. La fotografia és cap al km1 més o menys. A partir d'ara comencen les pujades, i són pujades qualsevol, tenen un bon desnivell. Sobretot recordo la pujada que hi ha just abans d'arribar al monestir, terrible!!. El pas pel monestir és un petit respir, és pla, i tornem a pujar!!. Entre els Km4 i Km6 la pujada no és contínua, i trobem alguna part plana o en lleugera baixada que em permet recuperar una mica i agafar ritme. De tant en tant miro el GPS per veure com vaig, el pas pel Km5 no l'he controlat, però el km8 l'he passat en 40' 47", una mica per sobre del que volia.

Cap al km 8,5 fem mitjavolta i comencem a baixar, començo a agafar ritme i de seguida em trobo corrent a 4' 10" i inclús menys, en alguns trams per sota de 4'!!. Mantenir aquest ritme m'està costant, però cal apretar per intentar treure un temps mínimament decent. Els kilòmetres passen ràpids ara, el pas pel km 12 el faig en 58', la cosa ja fa millor pinta. Continuo tirant igual, passem per devant del monestir (aquest cop no entrem) i enllacem amb aquella pujada que abans us deia que era terrible, i tant que ho és!, baixant encara t'adones més del desnivell que té. Km13, Km 14...això ja s'acaba, darrer kilòmetre, un darrer esforç. Em poso per sota de 4', potser he apretat massa d'hora, perquè els darrers 200 metres se m'han fet llargs i he patit bastant, m'he notat una mica ofegat. La fotografia és d'aquell moment. Passo l'arc d'arribada en 1h 11' 32", ostres!, no m'ho crec ni jo, esperava estar sobre la 1h13'. La veritat és que, en termes generals, em sembla que he patit més a la baixada que a la pujada, potser a la pujada he guardat massa. Però és una cursa per repetir, us la recomano. I ara, de vacances!!. Ens veiem a Ripollet.


2 comentaris:

  1. Algo tendrá esa bajada!!! que tres crónicas que leído, lo han pasado peor en la bajada..que en ningún otro tramo..
    En la foto de la cursa de veo mas delgado, que en Canovellas.. vigila que ahora en vacaciones siempre nos dejamos ir un poquito, con las tapitas y cervecitas.

    ResponElimina
  2. Bufff, Abuelo, es que desde Canovellas han caido muchos kilómetros y se acaban notando, jeje. Ya intentaré que los excesos no se me vayan de las manos.
    Un abrazo.

    ResponElimina