dilluns, 29 d’agost del 2011

10 Km de Ripollet

Fa gaire bé un mes des de la darrera cursa, així que ja tenia ganes de tornar a competir una mica. Per entremig, vacances (15 dies) i tornada al entrenaments, que amb la calor que ha fet aquesta darrera setmana no ha estat fàcil. Avui tinc clar que faré una marca discreta, estic en plena pretemporada i cal agafar-s’ho amb calma, els objectius són uns altres.

Recollida de dorsal sense gaires problemes, em col·loco el dorsal (el 34 aquest cop) i deixo la bossa al guarda-roba fent poqueta cua, la veritat, tot força bé i amb bon ambient. La cursa d’avui és de 10 kilòmetres totalment urbans, i consisteix en dues voltes a un circuit de 5 km. Només arribar ja veig que el recorregut no és gens pla (la sortida fa pujada) així que tocarà patir. I tant que tocarà patir!, els desnivells són força importants i cal passar-los dos cops. Es comença en pujada, després baixada i pla fins al Km 3 i pico, allà ens trobem un altre rampa i després vas pujant lleugerament fins l’arc d’arribada, on enganxes de nou la rampa de la sortida i sant tornem-hi altre cop!. La veritat és que m’ha semblat una cursa dura. Aquí us penjo l’altimetria i el recorregut.

Portava la idea al cap de fer una cursa a ritme constant sense cremar-me gaire, però veient el perfil de la cursa em sembla que no serà possible plantejar la cursa així. Em situo com sempre, per entremig, ni molt endavant ni molt endarrere, uns quants trabucaires donen la sortida i cap amunt!. Començo tranquil perquè no vull arribar a dalt esbufegant, superada aquesta primera rampa comencem baixada i pla, i puc tirar a bon ritme, passo el Km3 en 13’ 34”, més ràpid del que em pensava. Una mica abans del Km4 em trobo una rampa que talla bastant el ritme i el darrer kilòmetre del circuit pica una mica amunt i es fa una mica duret. Passo el Km5, l’arc d’arribada, en 23’ 21”. Aquest darrer kilòmetre ha passat factura.

Ara torno a encarar la pujada del començament, que ara sembla molt més dura que abans, jeje. Arribo a dalt una mica ofegat, però aprofito la baixada per recuperar i començo a tirar a ritme fort pensant que al final ho passaré malament i perdré força temps. Baixo fins al 4’10” i em trobo força còmode, m’he quedat sorprès i tot!. Arribo a la rampa del final del Km8 i aquí ja haig d’afluixar una mica perquè vaig tocadet. El darrer kilòmetre forço el que puc, a ritme de 4’ 30”, i acabo la cursa en 47’ 11”. Un temps discret, però tenint en compte els entrenaments que porto fets i el perfil de la cursa, millor del que m’esperava. A més, el GPS m'ha donat una distància de 10.2 Km, així que un motiu més per estar satisfet.

He trobat una foto entrant a meta, aquí la penjo.

6 comentaris:

  1. Apa, la cosa torna a animar-se de nou. Ara a entrenar una mica si es pot i a veure els resultats en les curses.

    ResponElimina
  2. Ben fet, Jordi. Com bé dius, era dureta, i a mi també em va sortir més llarga (10,3 km segons el meu gps). Efectivament, vam arribar bastant a prop. A veure si a la següent tires de mi als últims metres! ;-)

    ResponElimina
  3. No en tinguis cap dubte!, a veure si coincidim en alguna altre cursa i fem els darrers kms a sac!!, jeje.

    ResponElimina
  4. Bona cursa. Quasi m'avances fent jo només 5km.

    ResponElimina
  5. Buffff, que va Jordi!, vaig passar molt lluny del 22' 14" que et vas marcar tu. Molt bon temps tenint en compte les pujadetes que hi havia.

    ResponElimina
  6. Que queréis a estas altura de la temporada!!! marca? entonces que haréis el resto del año pasear el perrito... jijiji.
    Lo que hay que hacer es entrenar duro.. como hace el abuelo, tu vete fiando del amigo Francesc!

    ResponElimina